عمل به قرآن در هدایت انسان به روشنایی تاثیرگذار است
کد خبر: 3661173
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

عمل به قرآن در هدایت انسان به روشنایی تاثیرگذار است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان‌شرقی عمل به قرآن را در هدایت انسان به روشنایی تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: قرآن کتابی است که عمل به آن انسان را از تاریکی‌ها به سوی نور و روشنایی هدایت می‌کند و باعث می‌شود انسان از آلودگی‌های جهالت، شرک و گناه پاک شده و نفس خود را تطهیر نماید.

حجت‌الاسلام محمود هادی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم قرآن را درک کنیم بخشی از آن مربوط به تزکیه است و تا قلب آماده نباشد نمی‌توان از قرآن بهره لازم را برد.
وی افزود: رسیدن به فلاح اُخروی از بالاترین اهداف مؤمنان است که قرآن راه دستیابی به این هدف را از مبارزه با هواهای نفسانی و تزکیه ذکر کرده است.
وی با استناد به آیه 129 سوره بقره خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: پروردگارا! در ميان آنها پيامبرى از خودشان برانگيز تا آيات تو را بر آنان بخواند و آنها را كتاب و حكمت بياموزد و پاكيزه كند، زيرا تو توانا و حكيمى و بر اين كار قادرى.
حجت‌الاسلام هادی از معنای تزکیه در آیات قرآن گفت و ادامه داد: معنای تزکیه در تمامی آیات قرآن به معنای راندن و کنار زدن آنچه غیر حق و نا صحیح است مانند بیرون کردن صفات ناپسند از قلب و خارج ساختن کردار ناشایست از برنامه‌های زندگی و ادا نمودن حقوق واجب از مال خویش و جدا ساختن باطل و فاسد از صحیح و درست است.   
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان، یادآور شد: یکی از اهداف پیامبران در قرآن تزکیه ذکر شده و مشتقات تزکیه 59 بار در قرآن به کار رفته است.
حجت‌الاسلام هادی بیان کرد: یکی از مهم ترین عواملی که به تزکیه روح انسان کمک می‌کند، ایمان است و برای ایمان آوردن صفای باطن لازم است؛ چیزی که هر کسی آن را ندارد و به نوعی ایمان به خدا، اصل و اساس تمام خوبی‌ها است و چیزی است از جنس مهربانی.
وی افزود: پیمودن راه کمال و رسیدن به مقامات عالی، کار آسانی نیست، بلکه به علت وجود موانع در این راه، کار دشوار شده و بر انسان مؤمن لازم است که برای برطرف ساختن آن­ها به تزکیه و جهاد با نفس خویش بپردازد.
حجت‌الاسلام هادی عمل به قرآن را در هدایت انسان به روشنایی تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: قرآن کتابی است که عمل به آن انسان را از تاریکی‌ها به سوی نور و روشنایی هدایت می‌کند و باعث می‌شود انسان از آلودگی‌های جهالت، شرک و گناه پاک شده و نفس خود را تطهیر نماید.

captcha