راهپیمایی اربعین؛ بهترین فرصت برای نمایش شعار «هیهات منا الذلة»
کد خبر: 3661351
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
حجت‌الاسلام ارباب‌سلیمانی عنوان کرد:

راهپیمایی اربعین؛ بهترین فرصت برای نمایش شعار «هیهات منا الذلة»

گروه سیاسی: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و دینی با بیان اینکه «پیام اربعین، بیداری و پایداری است»، گفت: این راهپیمایی عظیم بهترین فرصت است که شعار «هیهات منا الذلة» را از نگاه امام حسین(ع) تصویربرداری کرده و به نمایش بگذاریم.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و دینی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره نقش انسجام‌بخش راهپیمایی اربعین در جهان اسلام از یکسو و تأثیرات فرادینی و فرامنطقه‌ای این اجتماع عظیم گفت: راهپیمایی اربعین یکی از حوادث برجسته‌ای است که از دیرزمان بعد از قیام عاشورا آغاز شد و تا امروز امتداد داشته و به عنوان یک قطعه نورانی از تاریخ شناخته می‌شود.

تلاش رسانه‌ای غرب برای کوچک نشان دادن عظمت راهپیمایی اربعین

وی ادامه داد: موضوع زیارت اربعین یکی از موضوعات قطعی و مهمی است که بعد از قیام عاشورا وجود داشته و هر سال شیعیان برای رسیدن به کربلا و زیارت امام حسین(ع) سر و دست می‌دادند اما این زیارت را رها نمی‌کردند.

ارباب‌سلیمانی عنوان کرد: امروز هم با نگاهی به وضعیت منطقه می‌توان گفت مردم از کشورهای مختلف اسلامی و حتی غیر اسلامی وارد عراق می‌شوند و این نشان می‌دهد محبت حسینی اکسیری است که در طول تاریخ وجود داشته و امروز هم به عنوان یک دریای خروشان در حال حرکت است و این بهترین فرصت است که شعار «هیهات منا الذلة» را از نگاه امام حسین(ع) تصویر برداری کرده و به نمایش بگذاریم.

مشاور وزیر در امور فرهنگی و دینی با بیان اینکه بسیاری از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های دنیا به ویژه در غرب تلاش دارند که این اجتماع بزرگ بیست میلیونی را کوچک نشان دهند، گفت: در نقطه مقابل وظیفه و رسالت خبرگزاری‌ها و مطبوعات ارزشی ما این است که به خوبی این اجتماع عظیم و این روز بزرگ را باشکوه تمام منعکس کرده و از سوی دیگر باید از تمام فرصت‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد برای انتقال پیام اربعین استفاده کرد.

الگوی راهپیمایی اربعین ریشه در فریاد و اشک امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) دارد

ارباب‌سلیمانی با تأکید بر اینکه «پیام اربعین، بیداری و پایداری است» گفت: اگر این پیام به خوبی تبیین و تفسیر شود مطمئنا زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) خواهد بود و جالب این است که از اقطاب عالم و سراسر جهان این روزها مهمانانی در راهپیمایی اربعین حضور پیدا کرده‌اند و ارادت خود را به امام حسین(ع) و دفاع از مظلوم را به نمایش می‌گذارند که این نشانه فراگیری این پیام و تفکر است.

مشاور وزیر در امور فرهنگی و دینی در پایان یادآور شد: به نظر می‌رسد الگوی راهپیمایی اربعین الگوی موفقی است که در اسلام آرام آرام با یک برنامه‌ریزی صحیح و با فریادها و ناله‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا پی‌ریزی و زمینه‌سازی شد و امروز به سیل خروشانی تبدیل شده و باید از این فرصت برای تبیین اسلام ناب محمدی در برابر اسلام‌های بدلی و تکفیری بهره‌برداری کرد.

captcha