فعالیت بیش از یک هزار و 700 مبلّغ همزمان با دهه پایانی صفر در خوزستان
کد خبر: 3663266
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

فعالیت بیش از یک هزار و 700 مبلّغ همزمان با دهه پایانی صفر در خوزستان

گروه اجتماعی: مسئول امور مبلغان و روحانیان اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر، 1742 مبلّغ در مناطق شهری و روستایی 27 شهرستان استان مشغول تبلیغ هستند.

حجت‌الاسلام احسان فردآقایی، مسئول امور مبلغان و روحانیون اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: این واحد همه ساله در ایام ماه محرم و صفر در دو مقطع زمانی اقدام به اعزام مبلغ به نقاط مختلف استان می‌کند؛ یک مقطع دهه اول محرم و یک مقطع دهه آخر صفر است.

وی اظهار کرد: مدت زمان تبلیغ در مقطع دوم از شب اربعین تا پایان ماه صفر است. بر اساس سامانه سجام تاکنون تعداد 1742 مبلغ جهت تبلیغ ثبت درخواست کرده و در حال حاضر مشغول تبلیغ در مناطق شهری و روستایی استان هستند.

فردآقایی ادامه داد: از این تعداد یک هزار و 163 آقا و 579 نفر خانم هستند که 27 شهرستان را تحت پوشش برنامه‌های فرهنگی خود قرار می‌دهند.

مسئول امور مبلغان و روحانیون اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: این مبلغان با حضور در مساجد، حسینیه‌ها، مراکز فرهنگی، ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها به برگزاری برنامه می‌پردازند و در کنار تعظیم شعائر الهی و بیان نکات تحلیلی در باب حوادث عاشورا، سیره حضرت اباعبدالله(ع) و درس‌ها و عبرت‌های این واقعه، مسائل روز، آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، موضوعات فضای مجازی، جنگ نرم و جهاد اقتصادی را نیز مورد توجه قرار می‌دهند.

وی گفت: در پایان صفر نیز موضوعات تبلیغی این مبلغان مبتنی بر مناسبت‌های رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) خواهد بود.

iqnakhouzestan@

captcha