لزوم هم‌افزایی بین نهادهای قرآنی برای ایجاد فضای معنوی کشور
کد خبر: 3663933
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
معاون آموزشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم؛

لزوم هم‌افزایی بین نهادهای قرآنی برای ایجاد فضای معنوی کشور

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنقیب در همایش بزرگداشت علامه طباطبایی بر لزوم هم افزایی بین نهادهای قرآنی برای قرآنی شدن فضای کشور تآکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب، به مناسبت فرارسیدن هفته قرآن دانشگاه‌ها در محل دارالقرآن علامه طباطبایی حضور یافت.

وی با اشاره به ویژگی‌های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: این دانشگاه حدود شش هزار دانشجو دارد و تنها رشته‌های مرتبط با قرآن تدریس می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: دین اسلام یک دین اجتماعی است و بسیاری از عبادت‌ها در این دین به صورت اجتماعی برگزار می‌شود ، امر به معروف و نهی از منکر با فرد اتفاق نمی‌افتد، بلکه این فریضه در جمع اتفاق می‌افتد.

محمدنقیب با اشاره به وجود مراکز متعدد قرآنی در کشور گفت: دانشگاه‌ها، مؤسسات و حوزه‌های مختلفی در کشور و استان قم در زمینه قرآن وجود دارد، اما بین این نهادها هم افزایی نیست، در حالی که باید مراکز علمی و قرآنی در کنار هم قرار بگیرند تا موجب قرآنی شدن جامعه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به صورت روزانه شبهات متعددی در فضای مجازی در خصوص اسلام و قرآن منتشر می‌شود و بیت علامه طباطبایی باید به محوری برای فعالیت‌های قرآنی و پاسخ به شبهات در این خصوص تبدیل شود.

captcha