عراقی‌ها در سوگ رحلت پیامبر(ص)
کد خبر: 3664432
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

عراقی‌ها در سوگ رحلت پیامبر(ص)

گروه بین‌الملل: امروز در عراق مصادف با 28 صفر؛ سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) است و به همین مناسبت شهروندان این کشور در مناطق مختلف مراسم عزا بر پا می‌کنند.

عراقی‌ها؛ امروز در سوگ رحلت پیامبر(ص)به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری iraqakhbar.com؛ بنا بر فتوای آیت‌الله سیستانی، مرجع شیعیان در عراق امروز(27 آبان‌ماه) مصادف با 28 صفر در این کشور بوده و به همین مناسبت مساجد و حسینیه‌ها در مناطق مختلف سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) را به سوگ می‌نشینند.

در همین راستا، تولیت مسجد «خطوة الامام علی(ع)»(قدمگاه امام علی(ع)) در شهر «زبیر» استان بصره از سازماندهی طرح خدماتی و امنیتی به منظور برگزاری مراسم رحلت پیامبر اکرم در این مسجد خبر داد.

اسامه بغدادی، مدیر این مسجد در این باره گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، مسیرهای منتهی به این مسجد برای تسهیل در حرکت دسته‌های عزاداری و تأمین امنیت عزاداران بسته شده‌ و تردد وسایل نقلیه در این مسیرها ممنوع است.

وی افزود: فعالیت‌های خدماتی از جمله آب‌رسانی به موکب‌های موجود در مسیر نیز تدارک دیده شده است.

گفتنی است، مسجد جامع «خطوة الامام علی(ع)»، نخستین مسجد ساخته‌شده در خارج از جزیرة العرب بوده‌ است و به علت حضور امام علی(ع) در زمان جنگ جمل در سال 36 قمری در این مسجد و اقامه نماز و ایراد خطبه، این مکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و به این نام مشهور شده است.

این مسجد در مناسبت‌های دینی از جمله اربعین حسینی و رحلت پیامبر اکرم(ص) شاهد حضور شهروندان بسیاری به صورت جمعی و با پای پیاده است.

همچنین آستان مقدس علوی از حضور میلیونی زائران در حرم مطهر امام علی(ع) به منظور برگزاری مراسم رحلت پیامبر(ص) خبر داد که از جمعه شب (26 آبان‌ماه) برای عرض تسلیت به این امام همام در این مکان مقدس گرد هم آمده‌اند/.

captcha