خودسازی قاری قرآن در اثرگذاری تلاوت تاثیرگذار است
کد خبر: 3664454
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

خودسازی قاری قرآن در اثرگذاری تلاوت تاثیرگذار است

گروه فعالیت‌های قرآنی: استاد برجسته قرآن کریم، اظهار کرد: خودسازی قاری قرآن به گونه‌ای که خود عامل به آیات باشد در دیگران تاثیر خواهد گذاشت.

یحیی راثی، استاد برجسته قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: خودسازی قاری قرآن به گونه‌ای خود عامل آیات باشد در دیگران تاثیر خواهد گذاشت.
وی افزود: وقتی به آیات عذاب می رسیم از آتش دوزخ به خدا پناه ببریم. وقتی به آیات بهشتی می رسیم باید طوری تلاوت کنیم که از خدا بخواهیم که به ما نصیب نماید و آن زمان که آیاتی در حوزه اخلاق تلاوت می کنیم از خدا بخواهیم که توفیق عمل به آنها را عنایت کند.
راثی با اشاره به حس قاری قرآن ادامه داد: قاری قرآن نباید مصنوعی تلاوت کند، قبل از تلاوت متوسل به اهل بیت(ع) شود و از خدا بخواهد که در تلاوتش اثر بگذارد.
این مدرس جوان مساحت صوت قاری را در اثرگذاری قرائت تاثیرگذار دانست و یادآور شد: قاری قرآن باید از لحاظ فنی و حرفه‌ای خود را ارتقاء دهد و تلاوتش فنی باشد، برای مثال صوت و لحن زیبا، مساحت، حجم و زیبای صوت از مهم ترین ویژگی های قرائت تاثیرگذار قلمداد می شود.
وی افزود: قاری قرآن برای اثرگذاری قرائت می‌تواند متناسب با جلسه آیاتی را گزینش نماید که با محتوای جلسه همخوانی داشته باشد.
راثی از لزوم فنی بودن تلاوت قاری گفت و تاکید کرد: تلاوت فنی آیات به گونه‌ای که در آن تلفظ صحیح و رعایت تاکید در ادای کلمات رعایت شود.

captcha