متربیان مدرسه شبانه‌‌روزی امیرالمؤمنین(ع) حافظ یک سوم قرآن و نهج‌البلاغه شدند
کد خبر: 3665034
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

متربیان مدرسه شبانه‌‌روزی امیرالمؤمنین(ع) حافظ یک سوم قرآن و نهج‌البلاغه شدند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: حجت‌الاسلام حسن‌زاده از حفظ یک سوم قرآن کریم و نهج‌البلاغه در مدرسه شبانه‌روزی حفظ یک ساله خواهران وابسته به مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام حسن‌زاده، مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) با بیان این مطلب که مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان اولین مؤسسه‌ای است که در کشور حفظ یکساله هر دو کتاب قرآن و نهج‌البلاغه را همراه با ترجمه و تفسیر به صورت شبانه‌روزی برگزار می‌کند، افزود: علاوه بر قرآن‌آموزان غیرایرانی از کشورهای  عراق، پاکستان و تاجیکستان جوانانی از 18 استان کشورنیزدراین مدرسه حضور دارند.
وی در خصوص طرح یکساله حفظ قرآن کریم گفت: این طرح تخصصی همراه با برگزاری کلاس‌های تجوید، صوت و لحن، اخلاق، تفسیر و برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اردویی است.
حسن‌زاده ادامه داد: مریم ابراهیم‌وند، کوثر صادقی، نجمه‌سادات حسینی، رضوانه حیدری، سمیرا عیسی‌وند، فاطمه‌سادات محمودی، زینب مؤمنی، آمنه مؤمنی، حدیث محمدی، اِرَم زهرا محمدی؛ قرآن آموزان مدرسه شبانه‌روزی شعبه خواهران هستند که  با مربی‌گری آسیه شکور، تاکنون موفق به حفظ یک سوم قرآن در سال تحصیلی 96-97 شده اند.
    مدیرعامل مؤسسه ‌ امیرالمؤمنین(ع) افزود: زهرا عروج‌لو و تینا مساحی‌پور نیز از متربیان حفظ نهج‌البلاغه هستند که با حفظ نامه‌های نهج‌البلاغه و 39 خطبه از این کتاب با مربی‌گری زینب رجبی‌فرد توانسته‌اند حافظ یک سوم نهج‌البلاغه در سال تحصیلی جدید شوند.
وی گفت: این متربیان از شهرهای اصفهان، شهرکرد، رفسنجان، الیگودرز، همدان، اراک، مشهد، کرمانشاه، قزوین و از کشور پاکستان هستند که درپایان دوره آزمایشی از آنان آزمون کتبی و شفاهی گرفته شد و افرادی که حد نصاب نمره را کسب کردند به دوره یکساله حفظ قرآن یا نهج‌البلاغه ورود پیدا کرده و از شهریورماه به طوررسمی فعالیت خود را آغاز کردند.
وی در خصوص هدف از برگزاری حفظ یکساله نهج‌البلاغه در کاشان گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان در خصوص کتاب نهج‌البلاغه که «امروز بیشترازهمیشه ،ملت و جامعه اسلامی ما به نهج‌البلاغه نیازمند است»؛ مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) پس از یک دهه برگزاری کلاس‌های حفظ نهج‌البلاغه در قالب طرح‌های هفتگی و یکساله نیمروزی؛ اولین مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله نهج‌البلاغه کشور را در کاشان از تیرماه 92 راه‌اندازی کرد.
captcha