افتتاح نخستین دوره آموزش قرآن ویژه ناشنوایان در کویت
کد خبر: 3667930
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

افتتاح نخستین دوره آموزش قرآن ویژه ناشنوایان در کویت

گروه بین‎الملل: «عصام عبداللطیف فلیج»، دبیر انجمن «منبرهای قرآنی» کویت، از افتتاح نخستین دوره آموزش حفظ قرآن ویژه ناشنوایان در این کشور خبرداد.

افتتاح نخستین دوره آموزش قرآن کریم برای ناشنوایان در کویت
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)؛ به نقل از پایگاه خبری الوطن؛ عصام عبداللطیف فلیج با اعلام این خبر تصریح کرد: این دوره قرآنی در راستای طرح انجمن «منابر قرآنی» کویت ویژه ناشنوایان با شعار «باید آرزوهای شما را محقق کنیم»، برگزار می‌شود.

این فعال قرآن کویتی افزود: تربیت حافظان قرآن کریم از میان افراد ناشنوا و آموزش اصول زبان عربی به آن‌ها، از دیگر اهداف اجرای این دوره قرآنی است.

وی با بیان این که این دوره، دارای جلسات مجزا ویژه بانوان و آقایان است، توضیح داد: دوره قرآنی مذکور با همکاری باشگاه ورزشی ویژه ناشنوایان کویت برگزار می‌شود. 

عصام بعداللطیف فلیج در ادامه افزود: این دوره به مدت سه ماه (سه روز در هفته از ساعت 4 بعدازظهر تا نماز مغرب) برگزار می‌گردد که آموزش حفظ قرآن همراه با شناخت معانی و آموزش شیوه کتابت آیات قرآن توسط متخصصان زبان اشاره، از دیگر برنامه‌های این دوره محسوب می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: انجمن «منبرهای قرآنی» کویت پیش از این نیز طرح‎هایی را به منظور آموزش قرآن و علوم  دینی به گروه ناشنوایان، تربیت معلمان قرآنی به زبان اشاره، کمک به ناشنوایان برای غلبه بر ناتوانی خود و مشارکت بیشتر آن‌ها در عرصه‌های مختلف جامعه و استفاده از ابزارها و وسایل آموزشی جدید برای خدمت به ناشنوایان اجرا کرده است/.  
 
captcha