آغاز دوره زمستانی حفظ و قرائت قرآن بانوان در کویت
کد خبر: 4011804
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

آغاز دوره زمستانی حفظ و قرائت قرآن بانوان در کویت

دوره زمستانی جلسات حفظ و قرائت قرآن بانوان از سوی جمعیت خیریه «حفاظ» در کویت آغاز شد.

 دوره آموزشی حفظ و قرائت قرآن بانوان

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، جمعیت خیریه حفاظ کویت در طرحی با عنوان «از زمان پیش‌تر برو و قرآن را ختم کن»، دوره زمستانی حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه بانوان این کشور را آغاز کرده است.
 
عایشه الصفی، ناظر این طرح در همین باره تأکید کرد: هدف جمعیت خیریه حفاظ از این طرح تخصصی، فارغ التحصیلی بانوان حافظ قرآن که به نقش خود در جامعه واقف هستند و همچنین ایجاد نسلی جدید است که تکمیل کننده مسیر خدمت به قرآن و آموزش کلام وحی باشند.
 
وی اظهار کرد که به لطف خداوند متعال در دوره قرآنی تابستان گذشته 46 حافظ قرآن فارغ التحصیل شدند.
 
عایشه الصفی با ابراز خوشنودی از استقبال فراوان بانوان در این دوره‌های قرآنی گفت: جلسات حفظ و قرائت قرآن که در این طرح ارائه می‌شود از سوی بانوان و دختران جوان کویتی که تمایل به حفظ کتاب خدا دارند، بسیار مورد استقبال قرار گرفته و تعداد قرآن آموزانی که در دوره زمستانی ثبت‌ نام کرده‌اند، به 750 نفر رسیده است.
 
الصفی توضیح داد: تلاش ما بر این است که این طرح قرآنی را در تعدادی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز توسعه و گسترش دهیم. در همین رابطه یک دوره قرآنی در کشور یمن تأسیس شده که نزدیک به 70 بانوی قرآن آموز در آن شرکت کرده‌اند. همچنین دوره قرآنی دیگری نیز در کشور عمان با حضور 40 بانوی قرآن آموز تأسیس شده است.
 
وی در پایان از همه خواهران کویتی که تمایل به حفظ کتاب خدا دارندلإ دعوت کرد که در دوره زمستانی این طرح ثبت‌ نام کنند. وی افزود که ارتباط با جمعیت حفاظ و ثبت‌نام در دوره نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت اینترنتی جمعیت (hofath.org) امکان‌پذیر است.
انتهای پیام
captcha