برگزاری جشن هفته وحدت در مسجد آبی فیلیپین
کد خبر: 3668763
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

برگزاری جشن هفته وحدت در مسجد آبی فیلیپین

گروه بین‌الملل: مراسم میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین، در دارالقرآن مسجد آبی منطقه «مهارلیکا» مانیل برگزار شد.

جشن هفته وحدت در درالقرآن فیلیپین + عکس
رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: این مراسم پنج‌شنبه و جمعه(نهم و دهم آذرماه) برگزار شد و جامعة المصطفی(ص) العالمیه شعبه مانیل نیز در برگزاری آن همکاری داشت.

در جشن میلاد النبی دارالقرآن مانیل سالسالونا، نماینده کمیسیون امور مسلمین منطقه مرکزی فیلیپین طی سخنانی کوتاه ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر به همه مسلمانان برای آنان آرزوی توفیق کرد.

سپس محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در مانیل ضمن تبریک به حضار و مسلمانان فیلیپین به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام گفت: میلاد پیامبر که خود عامل وحدت و یگانگی جامعه مسلمانان است با ابتکار حضرت امام خمینی(ره) به یک حرکت وحدت‌بخش در بین مسلمانان جهان تبدیل شده است. این مناسبت در دو تاریخ در بین شیعه و سنی مطرح می‌شود و اگر ابتکار امام(ره) نبود، به عامل تفرقه در بین مسلمانان تبدیل می‌شد.

وی افزود: وحدت اسلامی که معمار آن پیامبر گرامی اسلام(ص) بود، یکی از عوامل مهم پیشرفت‌ها و پیروزی‌های پی در پی اسلام بوده است.

رایزن فرهنگی کشورمان تصریح کرد: بی شک پیامبر پس از تحمل سختی‌های بسیار که برخاسته از ایمان سرشار الهی او بود، توانست بین قبایل متفرق و متنازع عرب جاهلی که برخی از آنها سابقه جنگ‌ها و نزاع‌های چند صد ساله داشتند، همدلی و الفت ایجاد کند و بر اساس وحدت اسلامی، تمدنی نو و جامعه‌ای نمونه بسازد.

جعفری ملک ادامه داد: منظور از وحدت اسلامی، وحدتی است که عامل قاطع پیروزی است. این نوع از وحدت، وحدت دل‌هاست و تحقق آن وابسته به عوامل مادی نیست؛ بلکه برخاسته از ایمان به توحید و معاد است.
  
 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیره عملی پیامبر(ص) در رابطه با وحدت مسلمانان از همان ابتدا به عنوان اولین گام، در اعلام شعار توحید متجلی شد که طی آن با شکسته‌شدن علل و عوامل تفرقه و مرزهای کاذب، مسلمانان با وحدت در معبود و اتحاد در عقیده، بنای یک جامعه اسلامی و نظام سیاسی جدید به نام «امت» را گذاشتند، آن هم در میان اعراب بادیه که به نفاق و دورویی معروف بودند.

رایزن فرهنگی کشورمان اظهار کرد: اسلام و پیامبر آن، قبایل عرب را تحت لوای خود گرد آورده و به دلهایشان الفت بخشیدند. تعصب‌های جاهلیت را از میان بردند و کینه‌های ریشه گرفته در روزگاران قدیم در میان آنها محو شد. همه مطیع فرمان پیغمبر و دستور قرآن شدند و بدین طریق یک دولت نیرومند مرکزی و ملیتی مبتنی بر هم‌کیشی و اسلامیت به نام «امت» در عربستان به وجود آمد.

وی ادامه داد: در حال حاضر و در این دوران ما مسلمانان بیشتر به اتحاد نیاز داریم  و در زمانی که برخی با نام دین به جنگ با دین آمده‌اند، وحدت میان مسلمانان عامل شکست دشمنان دین خواهد بود.

جعفری‌ملک در پایان ابراز امیدواری کرد که مسلمانان جهان در مقابل ظلم و جور متحد شوند و عامل وحدت‌بخش آنها اسلام و پیامبر(ص) باشد.

همچنین بنا بر اعلام رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در هفدهم ربیع‌الاول که مصادف با سالروز میلاد پیامبر(ص) به روایت شیعیان است، جشنی در این مرکز برگزار می‌شود و مسلمانان ایرانی و فیلیپینی در آن حضور خواهند یافت/.
جشن هفته وحدت در درالقرآن فیلیپین + عکس

جشن هفته وحدت در درالقرآن فیلیپین + عکس

جشن هفته وحدت در درالقرآن فیلیپین + عکس
captcha