اساس تمدن غرب، قدرت و زور است
کد خبر: 3671387
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶

اساس تمدن غرب، قدرت و زور است

گروه سیاسی: مشاور وزیر امور خارجه گفت: فلاسفه غرب، بعد از آن‌که دین از سیاست جدا شد، تمدن را بر سه پایه حقوق بشر، دمکراسی و قانون‌مداری بنا کردند، اما این‌ها در حد حرف و شعار باقی ماندند؛ اساس تمدن غرب، قدرت و زور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، حسین شیخ‌الاسلام، مشاور وزیر امورخارجه شب گذشته، 19 آذرماه در آیین گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه زابل برگزار شد، گفت: روز دانشجو با استکبارستیزی آمیخته است و اولین شعار «مرگ بر امریکا» در 16 آذر سال 1332، در اعتراض به سیاست‌های غلط رژیم شاهنشاهی سر داده شد.
وی با بیان اینکه کودتای 28 مرداد، مردم ایران را بیش از پیش نسبت به امریکا و حکومت دست‌نشانده آن در ایران منزجر ساخت، افزود: وقتی امریکا به شاه اعلام کرد که نیکسون به ایران می‌آید، دانشجویان دست به اعتراض و تظاهرات زدند و متأسفانه عده زیادی توسط ارتش شاهنشاهی زخمی و سه تن نیز شهید شدند.
مشاور وزیر امورخارجه بیان کرد: فلاسفه غرب، بعد از آن‌که دین از سیاست جدا شد، تمدن را بر سه پایه حقوق بشر، دمکراسی و قانون‌مداری بنا کردند، اما این‌ها در حد حرف و شعار باقی ماندند؛ اساس تمدن غرب، قدرت و زور است.
وی افزود: ساختارهایی مانند شورای امنیت سازمان ملل ایجاد کردند تا به‌راحتی بتوانند جنایت کنند و اهداف خود را با شعارهای دروغ، پیش ببرند. در این شورا به کسانی که بمب اتم دارند، حق وتو داده‌اند و اسم این کار را هم تمدن گذاشته‌اند.
شیخ الاسلام ادامه داد: در جنگ جهانی دوم با وجود اینکه آمریکا می‌دانست ژاپن تسلیم شده، اما بمب اتمی خودش را در شهرهای هیروشیما و ناکازاکی انداخت و آن فاجعه عظیم را شکل داد. بمباران اتمی یک جنایت علیه بشریت بود، اما همچنان شعار حقوق بشر می‌دهند.
سفیر سابق ایران در سوریه اظهار کرد: ملت ایران در سال 57 با پیروی از اسلام ناب، تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کرد و زیر پرچم توحید و وحدت، امروز نماد عزت و اقتدار شده است.
به گزارش ایکنا، حسین شیخ‌الاسلام یکی از دانشجویانی است که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، در حالی‌که خارج از کشور به تحصیل و فعالیت سیاسی مشغول بود، به‌عنوان مترجم به دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسوسی امریکا پیوست.

captcha