گرامیداشت علی صدرایی خویی در عصر کتاب
کد خبر: 3674691
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

گرامیداشت علی صدرایی خویی در عصر کتاب

گروه ادب: سیزدهمین برنامه عصر کتاب به گرامیداشت حجت‌الاسلام والمسلمین علی صدرایی خویی، مصحح و فهرست‌نگار اختصاص دارد. این آئین، چهارم دی‌ماه در سرای کتاب برگزار می‌شود.

گرامیداشت علی صدرایی خویی در عصر کتاب

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، سیزدهمین برنامه عصر کتاب، از ساعت 16 و 30 روز دوشنبه چهارم دی‌ماه با گرامیداشت حجت‌الاسلام والمسلمین علی صدرایی خویی در سرای کتاب برگزار خواهد شد.
علی صدرایی خویی در سال 1342 در خوی به دنیا آمد. وی پس از اخذ مدرک دیپلم وارد حوزه علمیه خوی شد و یک سال بعد به حوزه علمیه قم رفت. از آثار صدرایی خویی در زمینه فلسفه و عرفان می‌توان به «رسایل فارسی میرزا حسن لاهیجی» و «تصحیح رساله حسن دل» اشاره کرد. 35 عنوان کتاب در 58 جلد، صدها عنوان رساله و مقاله پژوهشی، معرفی بیش از 800 نسخه خطیِ ترجمه فارسی قرآن کریم و بیش از یک‌هزار، 800 نسخه خطی فارسی و عربی در موضوعات مختلف و شرح‌حال یک‌هزار و 300 دانشمند و عالم شیعی و کتابشناسی در موضوعات مختلف، از جمله آثاری است که در کارنامه علمی وی دیده می‌شود.
سلسله برنامه‌های عصر کتاب، به همت موسسه خانه کتاب و برای گرامیداشت پیشکسوتانی که سال‌ها در زمینه‌های مختلف در عرصه کتاب و پژوهش تلاش کرده‌اند، برگزار می‌شود. علی بلوک‌باشی، منصوریه اتحادیه، ضیاء موحد، عبدالله کوثری، احمد وکیلیان و آذرتاش آذرنوش، از جمله افرادی بودند که در این برنامه‌ها تجلیل شدند.
علاقه‌مندان به حضور در این برنامه می‌توانند در زمان یاد شده به سرای کتاب واقع در خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین و برادران مظفر جنوبی، پلاک 1080، طبقه منهای 2 مراجعه کنند.

captcha