بررسی قانون جرم تلقی شدن «عادی سازی روابط با اسرائیل» در تونس
کد خبر: 3674953
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

بررسی قانون جرم تلقی شدن «عادی سازی روابط با اسرائیل» در تونس

گروه بین‌الملل: به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا، مجددا بحث عادی سازی روابط با اسرائیل را در تونس بر سرزبان‌ها انداخت به طوری که امروز، 30 آذرماه، طرح قانون جرم تلقی شدن «عادی سازی روابط با اسرائیل» در پارلمان تونس بررسی می‌شود.

تصویب قانون جرم دانستن عادی سازی روابط با اسرائیل در تونسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، «نوفل الجمالی» نماینده و رئیس کمیته حقوق و آزادی‌ و روابط خارجی پارلمان تونس از امضای بیش از 90 نماینده بر طومار درخواست تسریع در بازنگری قانون جرم تلقی شدن «عادی سازی روابط با اسرائیل» خبرداد.

 وی در این باره اعلام کرد: تعدادی از نمایندگان پیشنهاد دادند طرح این قانون به صورت مستقیم مورد بررسی قرار گیرد و برخی در انتظار تصمیم دفتر شورا شدند که امروز (30 آذرماه)اعلام می‌شود.

وی افزود: اگر دفتر شورا تصمیم خود را در این باره اعلام نکند، کمیته حقوق و آزادی‌ها هفته آینده مستقیما این طرح را مورد بررسی قرار می‌دهد.

گفتنی است: تعدادی از نمایندگان پارلمان تونس چندی پیش خواستار تصویب طرح قانون جرم تلقی شدن «عادی سازی روابط با اسرائیل» در جدول برنامه‌های شورای نمایندگان شدند.

این طرح از دسامبر 2015 در دفتر شورا مطرح شده بود و با موضع گیری اخیر «دونالد ترامپ» درباره به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس دوباره مطرح شد.

 

captcha