افغانستان دولت پاکستان را متهم به همکاری با داعش کرد
کد خبر: 3675981
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

افغانستان دولت پاکستان را متهم به همکاری با داعش کرد

گروه بین‌الملل: وزارت دفاع افغانستان با اعلام اینکه تعداد نیروهای داعش در شمال این کشور اندک است، پاکستان را متهم به هدایت این گروه تروریستی در افغانستان کرد.

اتهام رهبری داعش توسط پاکستان در مناطق افغانستان / انگلیسیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری tolonews؛ وزارت دفاع افغانستان افزود:‌ بیشتر نیروهای داعشی در افغانستان از قبایل افریدی (Afridi) و اورکزئی (Orakzai) پاکستان و تعدادی نیز از تاجیکستان، ازبکستان و چچن هستند.


ویس احمد برمک، وزیر کشور افغانستان نیز در مورد افزایش تعداد تروریست‌های داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

وی درباره خبرهایی مبنی بر این که برای این گروه‌ توسط هلیکوپترهای ناشناس کمک ارسال شده، گفت شواهدی در این زمینه وجود ندارد.


وی تاکید کرد: ما با همکاری وزارت دفاع و مقامات امنیت ملی در این مورد بررسی‌هایی انجاد دادیم اما تاکنون شواهدی به دست نیاورده‌ایم.


در همین راستا زمیر کابالوف (Zamir Kabulov)، نماینده ویژه ریاست‌جمهوری روسیه در افغانستان گفت: مسکو در مورد افزایش نیروهای داعش در استان‌های شمالی افغانستان که با تاجیکستان و ترکمنستان همجوار هستند، نگران است.

.
وی تصریح کرد: داعش اخیرا قدرت نظامی خود ا در افغانستان افزایش داده است و طبق برآوردهای صورت گرفته تاکنون بیش از ده هزار نیرو در این کشور دارد که به دلیل بازگشت نیروهای داعش از عراق و سوریه، این تعداد در حال افزایش است/.


 

captcha