به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، بهنقل از آنا، علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی روز گذشته در نشست وزیر آموزش و پرورش با کارکنان ستادی سازمان نهضت سواد آموزی، گفت: علیرغم همه تلاشهای صورت گرفته و حمایتهای همه جانبه، هنوز در استان سیستان وبلوچستان ۲۴ درصد بیسواد داریم.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی اظهار کرد: آموزش مهارتهای رایانه در تمام استانها آغاز و سال گذشته در11 استان انجام شده است. احیای شورای پشتیبانی از اقدامات سازمان نهضت سوادآموزی در سالهای اخیر بوده است.
وی از اتنوموزیکولوژی (موسیقی شناسی قومی) بسیاری از کتابهای نهضت خبر داد و افزود: سال قبل بزرگترین طرح مجازی با هدف توانمند سازی نیروی انسانی را اجرا کردهایم و تولید و پخش ۶ هزار دقیقه برنامه رادیویی از جمله برنامههای نهضت در سالهای اخیر بوده است.
باقرزاده ادامه داد: بر اساس سرشماری سال 95 کاهش خطای ثبت نام درگروههای هدف، کاهش تصدیگری دولتی و کاهش قدر مطلق بیسوادی از دستاوردهای نهضت سوادآموزی است.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی یکی از مهمترین چالشها را اختیاری بودن تحصیل دانست، افزود: غنی نبودن زندگی برخی افراد، بالا بودن نرخ تحصیل و وسعت زیاد تغییرات از جمله چالشهایی است که پیش روی سازمان قرار دارد.