موزه قاهره؛ میزبان نمایشگاه «قدس برای ما»
کد خبر: 3677014
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

موزه قاهره؛ میزبان نمایشگاه «قدس برای ما»

گروه بین‌الملل: موزه هنرهای اسلامی قاهره به مناسبت صد و چهاردهمین سالروز افتتاح خود، نمایشگاه موقتی با عنوان «قدس برای ما» برگزار می‌کند.

نمایشگاه «قدس برای ما» میزبان بازدیدکنندگان مصریبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع؛ الهام صلاح الدین، رئیس بخش موزه‌های وزارت آثار باستانی مصر، در این باره گفت: جشن صد و چهاردهمین سالروز افتتاح موزه هنرهای اسلامی در منطقه «باب الخلق» قاهره، فردا (7 د‌ی‌ماه) با برپایی نمایشگاهی هنری با عنوان «قدس برای ما» همراه خواهد بود.

 

وی افزود: بازدید از موزه هنرهای اسلامی قاهره و نمایشگاه آن، فردا(هشتم دی‌ماه) برای شهروندان مصری و ملیت‌های خارجی مقیم این کشور که زیر 21 سال سن دارند، رایگان است.

 

ممدوح عثمان، مدیرکل موزه هنرهای اسلامی قاهره نیز در این باره گفت: در این نمایشگاه که با عنوان «قدس برای ما» برگزار می‌شود، 21 قطعه هنری از ظروف سفالی، فلزی و شیشه‌ای متعلق به سرزمین فلسطین و 30 سکه ضرب‌شده فلسطینی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به این که نمایشگاه به مدت یک ماه برپا خواهد بود، افزود: این آثار هنری تبیین‌کننده نقش شهر قدس و اهمیت آن در طی قرون و شأن و منزلت آن برای عرب‌ها است.

 

مدیرکل موزه هنرهای اسلامی قاهره در ادامه اظهار کرد: به مناسبت صد و چهاردهمین سال افتتاح موزه هنراسلامی همچنین، فعالیت‌های دیگری همچون برپایی نمایشگاهی از محصولات کارگاه‌های صنایع دستی سنتی و تولیدات کارگاه‌های طراحی و نقاشی برپا خواهد شد.

 

ممدوح عثمان اضافه کرد: برای نخستین‌بار تابلوهایی به خط بریل برای روشندلان مصری در موزه هنرهای اسلامی قاهره ارائه شده که حاوی توضیحاتی درباره 50 قطعه هنری هستند و اجرای تواشیح از دیگر برنامه‌های این موزه خواهد بود/.

captcha