داعش 12نفر از ائمه جماعت افغانستان را ربود
کد خبر: 3677295
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

داعش 12نفر از ائمه جماعت افغانستان را ربود

گروه بین‌الملل: مسئولان محلی افغانستان از ربوده شدن 12 تن از ائمه جماعت در منطقه درزاب در ولایت جوزجان واقع در شمال افغانستان خبر دادند.

داعش 12 تن از ائمه جماعت در افغانستان را ربودبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری الشروق؛ مولوی لطف الله عزیزی والی ولایت جوزجان در این باره تصریح کرد: گروه‎های مسلح اقدام به ربودن این ائمه جماعت در منطقه درزاب در طول دو روز کردند.

وی افزود: تنها هدف داعش از ربودن این ائمه جماعت، آموزش مبانی سلفی به آنهاست تا مردم به واسطه آنها از دستورات این گروه تروریستی اطاعت کنند.

وی با بیان این که داعش برای رسیدن به اهداف خود، در میان مردم ترس و وحشت ایجاد می‎کند، تصریح کرد: تقریبا یک ماه پیش آنها سر یک امام جماعت را به دلیل نوشتن خاطرات خود در روستای سردار در استان درزاب از بدن جداکردند.

والی جوزجان همچنین در رابطه با زمان آغاز عملیات علیه این گروه تروریستی در دو منطقه درزاب و کوش طیبه گفت: تلاش‌هایی در این رابطه شده و نقشه هوایی مناطقی که محل فعالیت داعش است، توسط هواپیماها گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: دو منطقه درزاب و کوش طیبه ساکنان خوبی دارد که داعش قوانین اسلامی جدیدی را برای آنها وضع کرده است.

گفتنی است، ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در افغانستان در روز دوشنبه (چهارم دیماه) از حضور بیش از 10 هزار داعشی در افغانستان خبرداد.

منابع حکومتی افغانستان نیز در این باره اعلام کردند، نیروهای داعش در 25 ایالت از مجموع 34 ایالت افغانستان فعالیت دارند/.

captcha