عملکرد اتحادیه قرآنی البرز در فصل پائیز تشریح شد
کد خبر: 3677952
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

عملکرد اتحادیه قرآنی البرز در فصل پائیز تشریح شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: اتحادیه قرآنی استان البرز گزارشی از فعالیت‌های قرآنی ـ فرهنگی خود در ترم پائیز را تشریح کرد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اتحادیه قرآنی البرز، همزمان با ماه محرم و صفر در ترم پائیز، فعالیت‌هایی مانند گردهمایی پیرغلامان اهل بیت(ع)، تجلیل و تکریم از آنان با حضور علاقه‌مندان به اهل بیت(ع) برگزار شد.

همچنین مراسم طشت‌گذاری که یک نوع مراسم و آئین دینی است، در ماه محرم برگزار شد و در این برنامه ‌تلاوت قرآن، دعا، مناجات و ذکر مصیبت انجام شد و در ادامه رضا شکری، قاری این مرایم به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

بنابراین گزارش، سیاه‌پوش کردن تمامی مساجد، پایگاه‌ها، مؤسسات، خانه‌های قرآن، برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری پیرامون مسائل کربلا و روز عاشورا  در تمامی مؤسسات و خانه‌های قرآن، برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان در مساجد با هدف آشنایی با واقعه عاشورا و برگزاری کلاس‌، به منظور پاسخ به شبهات و توضیح و ترسیم قیام اباعبدالله الحسین(ع) از جمله این برنامه‌ها است.

اتحادیه برنامه‌های تبلیغی، فرهنگی و قرآنی دیگری نیز برپا کرد که می‌توان به برخی از آنها مانند برپا کردن سفره در مؤسسات، خانه‌های قرآن و هیئت‌ها و مساجد، برگزاری مراسم روضه‌خوانی و عزاداری، برگزاری نمایش مذهبی در خانه قرآن منهاج‌النبی، برگزاری نمایش مذهبی و ترسیم واقعه عاشورا، برپایی مراسم تعزیه‌خوانی در سطح استان البرز و نشان دادن وقایع روز شمار عاشورا، شب زنده داری در شب عاشورا و مراسم قرآن‌خوانی در هیئت انصار با حضور قاریان ممتاز استانی و کشوری اشاره کرد.

برگزاری مراسم اربعین و برپایی کارگاه نقاشی با موضوع کربلا، اعزام کمک‌های مردمی مؤسسات و خانه‌های قرآن به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، اعزام گروه‌های جهادی مردم استان البرز ‌جهت کمک به هموطنان غرب کشور، برپایی چهارمین جلسه هیئت مدیره در تاریخ 16 مهرماه در محل اتحادیه انجام شد.

‌مصوبات جلسه شامل اولین دیدار مسئولان در استان البز با امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان آیت‌الله حسینی‌همدانی و بیان نظرات و دیدگاه اعضای هیئت بود و مدیر‌عامل اتحادیه چشم انداز سه ساله اتحادیه را تنظیم و به هیئت مدیره ارائه کرد.

بنابراین گزارش، اتحادیه جلسه‌ای با امام جمعه استان البرز با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی البرز مسعودی، رئیس امور قرآنی سازمان تبلیغات رودسرابی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان البرزو اعضای هیئت مدیره و بازرسین برگزار کرد.

همچنین، چهارمین نشست شورای توسعه قرآنی به میزبانی استان البرز با حضور نمایندگان هر استان تحت عنوان همایش کشوری به میزبانی استان البرز از برگزارشد که در این همایش به سند چشم‌انداز شورای گسترش و فرهنگ قرآنی کشور پرداختند و همچنین تصویب اعضای شورای گسترش و فرهنگی هر استان مصوب شد و اساسنامه شورای گسترش فرهنگی قرآنی کشور مورد بحث و بررسی وتبادل نظرقرار گرفت.

‌اتحادیه قرآنی استان البرز، پنجمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان البرز را با حضور اعضای اصلی و 2 نفر از بازرسین برگزار کرد.

بنابراین گزارش، ششمین جلسه هیئت مدیره نیز در این جلسه مصوبه‌اش مجمع خیرین قرآنی در استان البرز تشکیل شد و همچنین جلسه خیرین قرآنی استان نیز با حضور رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات، مدیرعامل اتحادیه، اعضای هیئت مدیره و چند تن از خیرین برگزار شد.

همچنین هشتمین جلسه هیئت مدیره نیز در تاریخ 7 آبان‌ماه در محل اتحادیه برگزار شد. این جلسه با تلاوت قرآن توسط قضاتلو، مدیرعامل اتحادیه مدغم آغازشد و در ادامه هفت صورت جلسه قبلی خوانده و مصوبات آن بررسی شد. در ادامه بررسی نقاط ضعف و قوت جلسه با خیران مطرح و هریک از اعضا نظر خود را اعلام کردند و به این نتیجه رسیدند بعد ازماه صفر جلسه دوم با مجمع خیرین برگزار شود.

عملکرد فرهنگی- قرآنی پاییزه اتحادیه قرآنی البرز تشریح شد

عملکرد فرهنگی- قرآنی پاییزه اتحادیه قرآنی البرز تشریح شد

عملکرد فرهنگی- قرآنی پاییزه اتحادیه قرآنی البرز تشریح شد

captcha