حنجره‌های ملی، ابتکار امارات برای پرورش نخبه‌های قرآنی
کد خبر: 3677995
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

حنجره‌های ملی، ابتکار امارات برای پرورش نخبه‌های قرآنی

گروه بین‌الملل: اداره کل اوقاف و اسلامی امارات با راه‌اندازی طرحی با عنوان «حنجره‌های ملی»، استعدادهای قرآنی این کشور را جذب و آن‌ها را برای درخشش در رقابت‌های بین‌المللی قرآن تربیت می‌کند.

طرح ابتکاری امارات در جذب نخبگان قرآنیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری العین؛ محم مطر کعبی، رئیس اداره کل اوقاف و امور اسلامی امارات درباره این طرح گفت:  در این طرح، قرآن‌آموزان ممتاز و برتر مراکز آموزش حفظ قرآن امارات که دارای تلاوت‌های جذاب و دلنشین قرآن هستند، جذب و با هدف حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف جهان تربیت می‌شوند.

وی افزود: در این طرح که «‌حنجره‌های ملی» نام دارد، قرآن‌آموزان جوان و با استعداد  با نظارت قراء و اساتیدی که دارای اجازه‌نامه آموزش قرآن هستند، به فراگیری فنون تخصصی قرائت قرآن و مقامات و نغمه‌های قرآنی می‌پردازند.

محمدمطر کعبی تصریح کرد: پس از افزایش مهارت و توانمندی این نخبگان قرآنی، از آنان در سطح مسابقات و محافل ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی قرآن استفاده می‌شود و  همچنین، مساجد، ایستگاه‌های رادیویی و تلوزیونی نیز از تلاوت دلنشین این افراد بهره‌مند خواهند شد/.

 

captcha