درخواست مسلمانان کانادا برای ثبت رسمی یک تیراندازی
کد خبر: 3679309
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
برای یادبود قربانیان مسجد کبک صورت گرفت؛

درخواست مسلمانان کانادا برای ثبت رسمی یک تیراندازی

گروه بین‌الملل: شورای ملی مسلمانان کانادا از نخست‌وزیر این کشور خواست سالروز تیراندازی مسجد کبک را به عنوان روز یادبود قربانیان و محکومیت جنایت ناشی از اسلام‌هراسی به صورت رسمی در تقویم این کشور ثبت کند.

درخواست مسلمانان کانادا برای ثبت رسمی سالروز تیراندازی مسجد کبک/ انگلیسیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری ottawacitizen؛ این شورا با ارسال نامه‌ای به جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، از وی خواستند سالروز حادثه تیراندازی به نمازگزاران مسجد کبک در 29 ژانویه 2017 (10 بهمن 94) را برای یادبود قربانیان این جنایت ثبت رسمی کند.


احسان گاردی، رییس شورای ملی مسلمانان کانادا در این باره گفت:‌ ثبت سالروز این حادثه در تاریخ کانادا به افزایش آگاهی در مورد نفرت، خشونت و اسلام‌هراسی کمک خواهد کرد.


وی با بیان اینکه سایر گروه‌های اسلامی کانادا نیز خواستاد ثبت این تاریخ به عنوان یادبود قربانیان این حادثه هستند، افزود: جوامع مسلمانان کانادا هنوز از این واقعه بهت‌زده هستند.


گاردی تاکید کرد: مسئولان منتخب مردم مانند ترودو باید کاری کنند چنین حوادث دردناکی تکرار نشود.


در حادثه تیراندازی سال گذشته در مسجد شهر کبک یک فرد مسلح به روی نمازگزاران آتش گشود که ۶ نفر کشته و ۸ نفر دیگر مجروح شدند/.


 

captcha