نگرانی بحرینی‌ها نسبت به وضعیت محکومین به اعدام
کد خبر: 3680016
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

نگرانی بحرینی‌ها نسبت به وضعیت محکومین به اعدام

گروه بین‌الملل: جمعیت الوفاق بحرین تأکید کرد: خانواده‌های کسانی که در دادگاه‌های نظامی به اعدام محکوم شده‌اند، نسبت وضعیت فرزندان خود به شدت نگران هستند.

نگرانی مردم بحرین نسبت به وضعیت محکومین به اعدامبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری اللؤلؤة؛ جمعیت الوفاق بحرین با اعلام کرد: سرنوشت محکومین به اعدام مشخص نیست و خانواده‌های آنها هیچ اطلاعی از وضغیت کنونی آنها ندارند.

الوفاق با اشاره به این که حکومت بحرین به این افراد اجازه ملاقات و یا تماس با خانواده‌های خود را نمی‎دهد، تصریح کرد: هیچ اطلاعی از مکان بازداشت این افراد در دست نیست و تاکنون از هیچ مرکز رسمی در این باره با خانواده‎های آنها تماس گرفته نشده است.

الوفاق با بیان این که همه اعترافاتی که از این افراد گرفته شده زیر شکنجه‌های جسمی و روحی بوده است، تصریح کرد: برخی از متهان بیش از 12 ماه مخفی نگه داشته می‎شوند و بر اساس اطلاعات به دست آمده در این مدت در معرض شکنجه، بازداشت انفرادی، بستن چشم‌ها و ... غیره می‌گیرند.

الوفاق با تاکید بر این که احکام اعدام صادر شده غیر عادلانه و غیر منصفانه بوده است، خواستار لغو این احکام و محاکمه این افراد در دادگاهی صالح، فراهم نمودن شرایط زندگی برای آنها و پایان دادن به اقدامات انتقام‌جویانه و ترس برانگیز شد.

گفتنی است، دادگاه نظامی آل خلیفه 4 دی‌ماه،  ۶ جوان بحرینی را به اتهام واهی طراحی برنامه ترور فرمانده نیروهای مسلح این کشور به اعدام محکوم کرد/.

captcha