فعالیت 14 مرکز یادگیری محلی در لرستان
کد خبر: 3682472
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

فعالیت 14 مرکز یادگیری محلی در لرستان

گروه فرهنگی: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان از فعالیت 14 مرکز یادگیری محلی در استان خبرداد و گفت: ریشه‌کن‌سازی فقر و گرسنگی، عملیاتی کردن آموزش ابتدایی همگانی، توانمندسازی زنان، مقابله با بیماری‌ها، تضمین پایداری محیط زیست، مشارکت جهانی برای توسعه و مقابله با توزیع نابرابر فرصت‌های یادگیری ازجمله اهدافی است که در توسعه هزاره مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، هاشم دالوند، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان دوشنبه، 25 دی در جلسه ستاد پشتیبانی سوادآموزی لرستان با اشاره به فعالیت 14 مرکز یادگیری محلی در استان، گفت: تغییرات پُرشتاب و سریع در دنیای امروزی نیازهای جدیدی را ایجاد می‌کنند که مراکز یادگیری محلی می‌توانند به این نیازهای جدید پاسخ دهند.
وی افزود: مراکز یادگیری محلی مناسب برای ارائه آموزش‌های مختلف مواد پایه، آموزش‌های تکمیلی، آموزش‌های پس‌از سواد و آموزش مهارت‌های زندگی است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: آموزش‌های ارائه شده به سوادآموزان در راستای بهبود زندگی و شغل افراد، نیاز و خواست آنان بوده و منجر به توانمندسازی در زمینه‌های مختلف می‌گردد.
دالوند تاکیدکرد: در برنامه‌ریزی و اداره امور مراکز یادگیری محلی باید مشارکت همگانی وجود داشته باشد و از روش یاددهی ـ یادگیری مشارکتی استفاده شود.
وی به دلایل تشکیل مراکز یادگیری محلی هم اشاره کرد و افزود: تعهد دولت‌ها، کمک به برنامه‌های توسعه اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی، ایجاد فرصت‌های برابر یادگیری برای بازماندگان تحصیلی از آموزش رسمی، کاربردی کردن آموزش‌ها و متناسب‌سازی آنها با نیازهای واقعی مخاطبان، مشارکت دادن مردم و سایر دستگاه‌ها در امر سوادآموزی و منطقه ای و محلی کردن تدریجی سوادآموزی ازجمله اهدافی است که در تشکیل این مراکز مدنظر بوده است.
دالوند به اهداف توسعه هزاره هم اشاره کرد و ادامه داد: ریشه‌کن‌سازی فقر و گرسنگی، عملیاتی کردن آموزش ابتدایی همگانی، توانمندسازی زنان، مقابله با بیماری‌ها، تضمین پایداری محیط زیست، مشارکت جهانی برای توسعه و مقابله با توزیع نابرابر فرصت‌های یادگیری ازجمله اهدافی است که در توسعه هزاره مورد توجه قرار می‌گیرد.

captcha