مشارکت بانوان خلیج فارس در مسابقات قرآنی امارات
کد خبر: 3683789
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
برای نخستین بار صورت گرفت؛

مشارکت بانوان خلیج فارس در مسابقات قرآنی امارات

گروه بین‌الملل: مرحله مقدماتی مسابقات ملی حفظ قرآن ویژه بانوان با عنوان جایزه «حصة بنت محمد» برای نخستین بار با حضور بانوانی از کشورهای حوزه خلیج فارس در حال برگزاری است.

رقابت مقدماتی حفاظ قرآن جایزه «دوره عام زاید» اماراتبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه اماراتی البیان؛ مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات ملی قرآن ویژه بانوان با عنوان جایزه «حصه بنت محمد آل نهیان» با همکاری اداره کل امور اسلامی و اوقاف امارات در شهرهای مختلف این کشور در حال برگزاری است.

این  مسابقات در بخش‌های مختلف دانش‌آموزان دختر مدارس، قرآن‌آموزان دختر مراکز آموزش حفظ قرآن و بانوان معلول و دارای ناتوانی‌های جسمی و ذهنی برگزار شده و برای نخستین بار بانوانی از کشورهای حوزه خلیج فارس در رشته حفظ کل قرآن این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

شیخه بنت سیف آل نهیان، نایب رئیس مؤسسه انسانی ـ علمی «سلطان بن خلیفه» امارات و مسئول برگزاری این رقابت‌ها در این باره گفت: امسال برای نخستین بار گروه «بانوان معلولان» نیز به این مسابقات افزوده شده است.

گفتنی است، جایزه قرآنی «حصه بنت محمد آل نهیان» امارات ویژه بانوان با هدف خدمت به قرآن از طریق تشویق جوانان به حفظ قرآن برگزار می‌شود و شناخت استعداد‌های درخشان در زمینه حفظ، تجوید و حسن صوت  از دیگر اهداف این مسابقه است/.

captcha