نویسنده و وابسته فرهنگی ایران در صربستان درگذشت
کد خبر: 3684367
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

نویسنده و وابسته فرهنگی ایران در صربستان درگذشت

گروه بین‌الملل - محسن سلیمانی، وابسته فرهنگی ایران در صربستان صبح امروز(دوم بهمن‌ماه) در اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

رایزن فرهنگی ایران در صربستان درگذشتبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از صربستان؛ محسن سلیمانی، وابسته فرهنگی ایران در صربستان صبح امروز(دوم بهمن‌ماه) در اثر عارضه قلبی در سن 58 سالگی دار فانی را وداع گفت.

محسن سلیمانی وابسته فرهنگی ایران در کشور صربستان و به صورت فوق‌العاده در کشورهای مونته نگرو و مقدونیه بود.

وی در سال 1338 ش. در تهران محله آشیخ هادی (ابوسعید فعلی) تهران  به دنیا آمد. فارغ التحصیل ادبیات و زبان انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی بود و دكترای ادبیات داشت. كار ادبیات را از سال 1359 به طور جدی شروع كرد و در زمینه نقد ادبی، اصول داستان نویسی و آثار داستانی در حدود 100 اثر ترجمه و تألیف کرد.

وی علاوه بر ترجمه و نویسندگی، در رادیو و تلویزیون نیز نویسندگی كرد و  در حدود هفت سالی در مطبوعات قلم زد. سلیمانی دبیر سرویس ادبیات و هنر در نشریات و روزنامه‌های مختلف از جمله همشهری نیز بود.

محسن سلیمانی سردبیری فصلنامه‌های چندی همچون جُنگ سوره‌ها را بر عهده داشت. دو بار داور كتاب سال، یک بار داور كتاب جلال آل احمد و یک سال هیأت مدیره انجمن نویسندگان كودک و نوجوان بود.

وی همچنین سخنرانی‌های زیادی درباره ادبیات در دانشگاه‌ها، مراكز هنری و فرهنگی داشت و  سال‌ها نیز در زمینه داستان‌نویسی  تدریس كرد که از آن جمله در حدود سه سال  در دانشكده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران بود.

بخشی از زندگی سلیمانی نیز فعالیت‌هایی در زمینه مدیریت فرهنگی بین‌المللی بوده است. او ضمن اینكه سال‌ها كارشناس ارشد امور فرهنگ بین‌الملل بوده، چند سالی نیز نماینده فرهنگی ایران در انگلستان و آمریكا بود/.

رایزن فرهنگی ایران در صربستان درگذشت

دیدار محسن سلیمانی با رئیس جدید دانشگاه «مگاترند» بلگراد در آبان‌ماه 96

captcha