خاخام یهودی: اقدامات صهیونیست‌ها مغایر با تعالیم یهودیت است
کد خبر: 3684633
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

خاخام یهودی: اقدامات صهیونیست‌ها مغایر با تعالیم یهودیت است

گروه بین‌الملل: «میر هیرش»، خاخام یهودی و رهبر جنبش یهودی ضد صهیونیست «ناتوری کارتا»، اقدامات رژیم اسرائیل را مغایر با تعالیم و آموزه‌های دینی حضرت موسی (ع) دانست.

خاخام یهودی: خواستار زندگی در سایه حکومت فلسطین هستیمبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری صدی‌ البلد؛ خاخام میرهیرش در نامه‌ای به شیخ الازهر ضمن قدردانی از برگزاری کنفرانس بین‌المللی «یاری قدس» در قاهره تصریح کرد: ما به‌عنوان مخالفان جنبش صهیونیست، خواستار زندگی در سایه حکومت فلسطین هستیم. 

رهبر جنبش ناتوری کارتا در این نامه آورده؛ «ما برای نابودی فوری رژیم صهیونیستی دعا می‌کنیم و خواهان حاکمیت دولت فلسطین بر اراضی اشغالی سال 1948 میلادی و زندگی در سایه حکومت فلسطین به پایتختی قدس هستیم».

وی در نامه خود به شیخ الازهر از ایجاد فرصت مناسب برای حضور یهودیان جنبش «ناتوری کارتا» در کنفرانس بین‌المللی حمایت از قدس در قاهره تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، کنفرانس بین‌المللی «یاری قدس»، ۲۷ و ۲۸ دی‌ماه با همکاری شورای حکمای مسلمان و در راستای اقدامات الازهر برای پاسخ به تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر معرفی قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل برگزار شد.

این خاخام یهودی در سخنان خود در کنفرانس یاری قدس با بیان آنکه یهودیان حقیقی به خدا و تورات ایمان آورده و با رژیم صهیونیستی مخالفت می‌کنند، گفت: «به‌عنوان نماینده ملت اصیل یهود به شما عزیزان عرض می‌کنم که یهودیان سال‌ها مبتنی بر احترام متقابل در میان مردم زندگی کرده‌اند و پیش از تشکیل اسرائیل و کوچ یهودیان صهیونیستی به فلسطین، هیچ حرکت نظامی علیه یهودیان از سوی عرب‌ها شکل نگرفته بود».

ناتورای کارتا نام یک اقلیت یهودی ارتودوکس حریدی ضد صهیونیسم است که در سال ۱۹۳۵ میلادی تشکیل یافت. این گروه خواستار نابودی رژیم اسرائیل است و معتقد است بر اساس تعلیمات تلمود یا کتاب قوانین یهودیت، تشکیل دولت یهود تا پیش از ظهور ماشیاخ یا «منجی جهان» ممنوع و نامشروع است. از دید چند هزار یهودی ارتودکسی که عضو این گروه هستند، صهیونیسم «سمی» است که «یهودیان واقعی» را تهدید می‌کند/.

مطالب مرتبط
captcha