انعقاد‌ تفاهم‌نامه همكاری میان كانون‌های مساجد و نهاد كتابخانه‌ها/ فعالیت 300 كتابخانه در مساجد فارس
کد خبر: 3684727
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
امیدی به ایكنا خبر داد:

انعقاد‌ تفاهم‌نامه همكاری میان كانون‌های مساجد و نهاد كتابخانه‌ها/ فعالیت 300 كتابخانه در مساجد فارس

گروه فرهنگی: سرپرست دبیرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس از انعقاد تفاهم‌نامه همكاری میان ستاد عالی كانون‌های مساجد با نهاد كتابخانه‌های عمومی در سطح كلان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی، سرپرست دبیرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از فعالیت 300 باب كتابخانه باز و مخزن‌دار در مساجد این استان خبر داد و گفت: این‌ها نیاز به تجهیز، تعمیر و رسیدگی بیش از پیش دارد.
وی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه همكاری میان ستاد عالی كانون‌های مساجد با نهاد كتابخانه‌های عمومی در سطح كلان خبر داد و افزود: بناست كه انتفاع این تفاهم‌نامه به استان‌ها هم برسد و محصول اجرای این تفاهم‌نامه، تعامل و تفاهم جدی میان این دو نهاد باشد.
امیدی با یادآوری این نكته كه كتابخانه‌های مساجد، به همت كانون‌های فرهنگی راه‌اندازی شده كه این رسالت به عهده كانون‌ها سپرده شده است، گفت: برای شارژ كردن، ترمیم و تقویت كتابخانه‌های مساجد این تفاهم‌نامه بسته شده است.
وی با تصریح اینكه تاكنون همكاری‌های خوبی با نهاد كتابخانه‌های عمومی داشته‌ایم، برگزاری دوره‌های آموزش كتابداران به خصوص برای كتاب‌های الكترونیكی را از جمله این همكاری‌ها برشمرد.
سرپرست دبیرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس ادامه داد: همچنین در خصوص نصب نرم‌افزارهای كتاب در كتابخانه‌های مساجد نیز اقداماتی شده است تا پژوهشگران و علاقه‌مندانی كه به این مراكز مراجعه می‌كنند، بتوانند از منابعی كه ممكن است در آن كتابخانه نباشد اما در نرم‌افزارها موجود باشد، استفاده كنند.

captcha