تشریح جزئیات نشست سه روزه تخصصی مسئولان قرآنی مناطق آزاد
کد خبر: 3685196
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

تشریح جزئیات نشست سه روزه تخصصی مسئولان قرآنی مناطق آزاد

گروه فعالیت‌های قرآنی: هشتمین جلسه راهبردی قرآن مناطق آزاد در حاشیه همایش سه روزه تخصصی مسئولان قرآنی این منطقه تشکیل شد.

تشریح جزئیات نشست سه روزه تخصصی مسئولان قرآنی مناطق آزاد

محمدرضا پورمعین، دبیر شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: دومین نشست تخصصی مدیران و مسئولان قرآنی مناطق آزاد کشور دوم تا چهارم بهمن‌ماه در منطقه آزاد انزلی در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه در این نشست که با حضور اکثریت مسئولان قرآنی مناطق آزاد همراه بود، ادامه داد: طی این نشست گزارش عملکرد قرآنی مناطق و هم‌افزایی و ایده‌پردازی و الگوهای قابل تعمیم در دیگر مناطق مطرح شد و آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره و تبادل افکار در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی انجام گرفت.
پورمعین اضافه کرد: برای سال 97 تدابیر لازم اندیشیده شد که از جمله آن می‌توان به شعار سال 97 فعالیت‌های قرآنی در مناطق آزاد با عنوان «حفظ و فهم قرآن» اشاره کرد. همچنین در دومین روز این نشست نیز شاهد حضور بی‌نظیر مسئولان قرآنی کشور چون حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، محمدحسین محمدزاده، رئیس شبکه قرآن و معارف سیما، حجت‌الاسلام حشمتی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد و احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن و ... بودیم.
وی تأکید کرد: طی این نشست مسئولان قرآنی کشور با مدیران قرآنی مناطق آزاد به بیان مطالبی پرداختند. چنانکه حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی، به ایراد سخنان و تشریح منشور توسعه فرهنگی قرآنی پرداخت و همچنین محمدحسین محمدزاده، رئیس شبکه قرآن و معارف سیما با تشریح برنامه‌های تولیدی گروه‌ها و مدیریت‌های مختلف این شبکه از اعلام همکاری با مناطق آزاد خبر داد.
پورمعین ادامه داد: احمد ابوالقاسمی، مدی رادیو قرآن دیگر میهمان این مراسم بود که با تبیین و تشریح سیاسیت‌های رادیو قرآن مدیران و مسئولان قرآنی مناطق آزاد را به همکاری با این رسانه فراخواند. حضور حجت‌الاسلام حشمتی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریع و تبیین بهره‌مندی جامعه از قرآن دیگر سخنران این جلسه بود. شیخ رئیسی به‌عنوان نماینده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به بیمه فعالان قرآنی و چگونگی مراحل صدور مجوز و برگزاری آزمون‌های مفاهیم و نمایشگاه‌های قرآن توضیحاتی داد و مقرر شد مناطق آزاد به عنوان یکی از مخاطبان خاص این معاونت مورد توجه قرار گیرد و اعلام آمادگی برای حضور مناطق آزاد در نمایشگاه بین‌‌المللی قرآن از دیگر موارد مطروحه طی این جلسه بود.
دبیر شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد کشور تأکید کرد: در بخش دیگرمحمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این نشست، مسابقات و فعالیت‌های عترت و نماز این اداره‌کل را برای مناطق تشریع کرد و بر حضور دانش‌آموزان شرکت‌کننده مناطق آزاد را در مسابقات قرآن برای حضور در مرحله کشوری ویژه دانست.
وی تصریح کرد: عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی و از خادمان قرآن کشور یکی از سخنرانان این جلسه بود که به تشریح و تبیین جایگاه قرآن در جامعه پرداخت. حجت‌الاسلام زم، معاون سابق فرهنگی و اجتماعی و گردشگری در مناطق آزاد با اهدای کتاب جامعه آفرینی قرآن، در این خصوص نیز مطالبی ارائه کرد.
پورمعین ادامه داد: در پایان دومین روز این نشست این مسئولان به بازدید از تشکل قرآنی در شهر انزلی پرداختند و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و عملکرد آنها قرار گرفتند.
وی بیان کرد: در روز سوم این نشست نیز اعضای شورای راهبردی قرآن دبیر‌خانه مناطق آزاد چون عباس سلیمی، مهدی قره‌شیخلو، محمد بادپا، محمدرضا پورمعین گردهم آمده و هشتمین جلسه راهبردی قرآن مناطق آزاد را تشکیل دارند که از جمله دستاوردهای این جلسه سیر تحولات در مناطق آزاد، بررسی منشور توسعه امور فرهنگی و اجتماعی و گردشگری دبیرخانه، مسابقات و جشنواره جدید قرآنی در مناطق آزاد بود.
پورمعین تأکید کرد: همچنین طی این جلسه مقرر شد که حداقل دوماه یکبار جلسه اعضای شورای راهبردی تشکیل شود و درپایان این جلسه بیانیه دومین نشست تخصصی مسئولان قرآنی مناطق آزاد تصویب شد که در ادامه قرائت شد.

captcha