معرفی 41 چهره قرآنی و تجلیل از یار جلسات مولایی
کد خبر: 3685371
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته/

معرفی 41 چهره قرآنی و تجلیل از یار جلسات مولایی

گروه فعالیت‌های قرآنی: این هفته با اخباری در زمینه‌هایی چون ابلاغ سهمیه بیمه سال ۹۶ فعالان قرآنی، اختتامیه هفتمین دوره تخصصی اقراء، اعلام اسامی 41 چهره برتر قرآنی سال جاری، برگزاری مرحله نیمه نهایی سومین مسابقات شوق تلاوت، برپایی ظهر دلنشین استاد محسن مظاهری و ... همراه بود.

 اعلام اسامی چهره‌های قرآنی سال 96 و میزبانی ظهر دلنشین از استاد «محسن مظاهری»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در نخستین هفته از بهمن ماه با رویدادهایی مانند ابلاغ سهمیه بیمه سال ۹۶ فعالان قرآنی، اختتامیه هفتمین دوره تخصصی اقراء، اعلام اسامی 41 چهره برتر قرآنی سال جاری، برگزاری مرحله نیمه نهایی سومین مسابقات شوق تلاوت، برپایی ظهر دلنشین استاد محسن مظاهری، برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن سازمان فنی وحرفه‌ای  و...همراه بودیم.
از شما مخاطبان همیشگی دعوت می‌شود تا متن کامل این رویدادها را با کلیک بر روی خبر به طور کامل مشاهده کنید. در این گزارش برخی خبرهای مهم نیز در لابلای رویدادها از نظر شما می‌گذرد.
اختتامیه هفتمین دوره تخصصی اقراء
اختتامیه هفتمین دوره تخصصی اقراء، روز شنبه ۳۰ دی‌ماه با حضور «شیخ محمد عصفور» از اساتید مصری و جمعی از جامعه قرآنی یزد ساعت 18 در مسجد امیر چخماق، برگزار شد. با اختتامیه این دوره در یزد حسن مختاری وعلی‌اکبر کاظمی این گواهی را دریافت کردند به طوری که تاکنون ۳۴ نفر ازاساتید و حفاظ کشور مفتخر به دریافت این اجازه‌نامه‌ها شدند.
این مراسم با اعطای اجازه‌نامه قرائت به روش حفص از عاصم به آقایان حسن مختاری و علی‌اکبر کاظمی از قاریان و مدرسان ممتاز یزدی همراه بود.
برگزاری سی و نهمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی
در شامگاه 30 دی ماه، سی و نهمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، با حضور اعضای این شورا در دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد.
اولین دستور کار این جلسه،‌ ارائه پیش نویس برنامه جامع فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی بود که به همت کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی ارائه شده است.
دیدار رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با چهره‌های قرآنی سمنان
 بنابراین گزارش، در راستای برنامه‌های قرآنی و تعامل با اساتید جلسات و محافل قرآنی که در سطح کشور برگزار می‌شود، سازمان دارالقرآن الکریم، در این هفته به مدت دو روز میزبان، حدود بیست و پنج نفر از اساتید و چهره‌های برجسته قرآنی استان سمنان بود که بر گسترش جلسات خانگی قرآن در سطح استان‌های مختلف کشور تأکید کرد.
آغاز ثبت نام دوره آنلاین «تدبر در کلام وحی» در بوشهر 
نام نویسی لیگ قرآنی استان بوشهر از اول بهمن ماه آغاز شد. ثبت نام برای عموم آزاد و رایگان است و در پایان پس از برگزاری آزمون، برای قبول شدگان گواهینامه صادر می‌‌شود. این دوره قرآنی به صورت آنلاین از نیمه دوم بهمن ماه آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام از طریق پایگاه خبر قرآنی مبشرین بوشهر اقدام کنند.
برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن سازمان فنی و حرفه‌ای و اعلام اسامی برترین ها
مرحله کشوری مسابقات قرآن سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دوم بهمن‌ماه از ساعت ۹ در محل مجتمع یاوران مهدی(عج) شهر مقدس قم آغاز و پس از رقابت متسابقین و انتخاب برترین ها، مراسم اختتامیه روز سه‌شنبه، سوم بهمن‌ماه انجام شد و پیام آیت‌الله‌ نوری همدانی و آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی به مسابقات قرآن سازمان فنی و حرفه‌ای در مراسم افتتاحیه قرائت شد.
تجدید میثاق قرآنیان با آرمان‌های امام راحل(ره)
منصور آقامحمدی، دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر ضمن تشریح برنامه‌های مختلف مراسم تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های امام راحل(ره) در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مراسم تجدید میثاق جامعه قرآنی کشور با آرمان های امام راحل(ره) روز سه‌شنبه، ۱۰ بهمن‌ماه جاری از ساعت ۱۱:۳۰ در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
میزبانی ظهر دلنشین از «محسن مظاهری»
همچنین، ظهر دلنشین «محسن مظاهری» از شاگردان استاد مولایی و از فعالان قرآنی کشورمان دوشنبه، دوم بهمن‌ماه از ساعت ۱۴:۳۰ برگزار شد.
برگزاری پنجمین نشست هم اندیشی شورای گسترش فرهنگ قرآنی
پنجمین نشست هم‌اندیشی نمایندگان شورای گسترش فرهنگ قرآنی استان‌ها با دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی روز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه و به میزبانی استان فارس و شهر شیراز برگزار شد و پنج موضوع در دستور بررسی اعضا قرار گرفت.
برگزاری اختتامیه دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه
مراسم اختتامیه دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه که به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد روز گذشته پنجم بهمن‌ماه در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.
اسامی ۴۱ چهره‌ برتر قرآنی سال ۹۶ اعلام شد
در این هفته، از سوی سازمان دارالقرآن الکریم، اسامی تعداد ۴۱ نفر از چهره‌های برتر قرآنی سال ۱۳۹۶ که در همایش تکریم چهره‌های قرآنی تجلیل می‌شوند، اعلام شد.

پخش ویژه‌برنامه «اشراق» از شبکه قرآن
دوشنبه، دوم بهمن‌ماه ساعت ۲۲، همزمان با شب ولادت حضرت زینب(س)، ویژه‌برنامه زنده «اشراق» با حضور صدیقه سلیمانی، استاد حوزه و دانشگاه و اجرای کتایون درویشی و با موضوع زیبابینی آن حضرت به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت.
برگزاری جلسه کارشناسان ستاد راهبری طرح ملی حفظ
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، نایب رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با اشاره به برگزاری جلسه کارشناسان این ستاد از ویرایش نیمی از اقدامات ذیل راهبردها که برای دستگاه‌ها تعریف شده است، خبر داد.
دیدار مسئولان اداره دینی روسیه با محمدزاده
در تاریخ دوم بهمن ماه، مسئولان اداره دینی روسیه به همراه برخی از مدیران جامعةالمصطفی(ص) العالمیه، با حضور در ساختمان شبکه قرآن و معارف سیما با محمدحسین محمدزاده، مدیر این شبکه دیدار و برای ساخت فیلم مستند قرآنی به توافق رسیدند.
سرپرست گروه محافل قرآنی رادیو قرآن معرفی شد
براساس این گزارش، احمد ابوالقاسمی، مدیر شبکه‌ رادیویی قرآن، دوم بهمن‌ماه طی حکمی «محمد سلیمی» را به سمت سرپرستی گروه محافل قرآنی رادیو قرآن منصوب کرد.
ابلاغ سهمیه بیمه سال ۹۶ فعالان قرآنی
دوم بهمن ماه، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باقیمانده سهمیه بیمه سال ٩٦ را خطاب به مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ١٦ استان کشور ابلاغ کرد.
برگزاری جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن
چهل و چهارمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم به ریاست سید‌عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ اول بهمن ماه، برگزار شد.
نشست مدیران قرآنی مناطق آزاد در بندرانزلی برگزار شد
دومین نشست تخصصی کارشناسان و مسئولان و مدیران امور قرآنی از روز دوم بهمن‌ماه، با حضور تمامی اعضا آغاز و تا چهارم بهمن‌ماه به میزبانی منطقه آزاد بندرانزلی انجام شد، که با صدور بیانیه همراه بود.
تقدیر ستاد اقامه نماز از شبکه قرآن سیما
در جلسه‌ای که با حضور محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و محمود مظفر، قائم‌ مقام ستاد اقامه نماز، از شبکه قرآن و معارف سیما به جهت پوشش رسانه‌ای مناسب بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز تقدیر شد.
برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن و پومسه داوران و مربیان تکواندوی کشور
اولین دوره مسابقات قرآن و پومسه داوران و مربیان تکواندوی کشور روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن‌ماه جاری در تهران برگزار می‌شود.
اقدامات معاونت قرآن و عترت ارشاد در حوزه نماز مشخص شد
همچنین در جلسه ای که تاریخ 2 بهمن ماه در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت برگزار شد، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه مسئولان ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهم اقدامات این معاونت در حوزه نماز اشاره کرد.

آشنایی با مؤسسه تسنیم امام حسن مجتبی(ع) در نشست «با یاوران وحی»
در بیستمین نشست تخصصی خبرگزاری ایکنا با عنوان «با یاوران وحی» به معرفی مؤسسه قرآن و عترت تسنیم البرز با حضور فرحناز زرین فر به بیان عملکرد‌ها و گزارشی از فعالیت‌های این مؤسسه از بدو تأسیس تاکنون و همچنین چشم‌اندازی از فعالیت‌هایش در سال‌‌های آینده و بیان دغدغه‌ها و درخواست‌هایشان از مسئولان مربوطه پرداخته شد.

برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج
مرحله کشوری بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج، همراه با گرامی‌داشت شهدای قرآنی مدافع حرم با شعار «قرآن، منادی اتحاد و مقاومت» طی روزهای ۹ تا ۱۲ اسفندماه برگزار می‌شود.
صدور حکم ریاست وزیر در سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان
رشید جعفرپور، مدیر اداره فعالیت‌‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری‌ با اشاره به صادر شدن حکم میزبانی این وزارتخانه از سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان گفت: در جلسه اخیر شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت در دانشگاه‌ها از سوی ریاست این شورا، حکم ریاست وزیر علوم در سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت نیز صادر شد.
 برگزاری مسابقات شوق تلاوت در قشم و اعلام اسامی برترین ها
مرحله نیمه نهایی سومین مسابقات شوق تلاوت نخبگان از تاریخ سوم تا ششم بهمن‌ماه با حضور ۷۶ نفر در جزیره قشم، برگزار شد و خبرنگار اعزامی ایکنا، جزییات برپایی این مسابقات را پوشش داد.
برترین‌های مسابقات قرآن منطقه جنوب شرق لوله و مخابرات

در این دوره از مسابقات که در تاریخ 28 دی ماه به میزبانی منطقه خلیج فارس و طی دو روز برگزار شد، از تعداد ۳۱ نفر اعزامی از منطقه جنوب شرق به مسابقات ۲۲ نفر توانستند مقام‌های اول تا سومی را در رشته‌های حفظ قرآن، اذان، قرائت، ترتیل، صحیح‌خوانی، نهج‌البلاغه و مفاهیم کسب کنند.
پخش برنامه افق رادیو قرآن با موضوع برگزاری آزمون سراسری قرآن
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی،‌ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ، ۳۰ دی‌ماه در گفت‌وگو با برنامه افق رادیو قرآن با اشاره به ادغام دو آزمون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه،‌ به احتمال برگزاری مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان با دیگر رقابت‌های بین‌المللی ایران تاکید کرد.
آغاز سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم
سی و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم در مرحله دانشگاهی از اوایل بهمن‌ماه آغاز شد و این مرحله تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.
برگزاری چهاردهمین مسابقات قرآن مجلس شورای اسلامی

چهاردهمین دوره مسابقات قرآن مجلس شورای اسلامی که ویژه کارکنان و خانواده‌های آنها خواهد بود، امسال در دو بخش معارفی و شفاهی و در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود. مسابقات امسال هر ساله در دهه فجر برگزار می‌شود، اما امسال آزمون کتبی در ایام‌الله دهه فجر اما رقابت‌های شفاهی در اواخر بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با استانداری تهران
در روز اول بهمن ماه مصادف با روز یکشنبه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با محمدحسین مقیمی،‌ استاندار تهران دیدار و در آن بر مشارکت استانداری تهران در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن تأکید شد.
تمدید مهلت ثبت نام آزمون حفظ/ رده بندی حضور استان‌ها
براساس برنامه از پیش اعلام شده، ۳۰ دی‌ماه آخرین مهلت برای ثبت نام در آزمون ملی حفظ و مفاهیم قرآن اعلام شده بود که به دلیل تماس‌های فراوان و تقاضای علاقه‌مندان، مهلت ثبت‌نام شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن تا پایان روز ششم بهمن‌ماه تمدید شد.یادآور می‌شود، پنجشنبه دهم اسفندماه در بیش از ۲۶ رشته و در ۴۲۰ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
محفل انس با قرآن در سواحل مکران برگزار شد

محفل قرآنی «پیام وحی» همزمان با رزمایش محمد رسول‌الله(ص) صبح یکم بهمن‌ماه در سواحل نیلگون دریای عمان با حضور رزمندگان و فرماندهان در اسکله منطقه سوم دریایی نبوت برگزار شد.

 

captcha