آشنایی با کتابخانه نمونه کشوری در اندیمشک
کد خبر: 3686108
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

آشنایی با کتابخانه نمونه کشوری در اندیمشک

گروه فرهنگی: کتابخانه دکتر مرتضی سرهنگی (طلوع غدیر) اندیمشک، در مراسم هفدمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس به عنوان کتابخانه نمونه در کشور معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، در هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس که سوم بهمن ماه با حضور جمعی از سرداران سپاه، امیران ارتش و تعدادی از مسئولان کشوری در باغ موزه دفاع مقدس در تهران برگزار شد کتابخانه عمومی - مشارکتی دکتر مرتضی سرهنگی(طلوع غدیر) شهرستان اندیمشک با مدیریت مرتضی طیبی کتابدار این کتابخانه به عنوان کتابخانه نمونه انتخاب شد.

مرتضی طیبی، رئیس هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی هنری غدیر اندیمشک در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا خوزستان با اشاره به موفقیت کتابخانه دکتر «مرتضی سرهنگی» در هفدهمین دوره جایزه کتاب دفاع مقدس، گفت: از سال 85 به داشتن یک کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در شهرستان احساس نیاز کردیم. در سال 86 مکانی به ابعاد 70 مترمربع به عنوان یک کتابخانه کوچک تجهیز شد و در سال 87 مجوز کتابخانه به نام «کتابخانه طلوع غدیر» از نهاد کتابخانه‌های عمومی گرفته شد.

وی گفت: کار کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با 2000 جلد کتاب چند سال ادامه پیدا کرد، بعد از مدت‌ها با توجه به محدودیت فضا تصمیم به توسعه این کتابخانه گرفتیم، در سال 94 فضایی تهیه کردیم و در سال 95 کتابخانه به فضایی وسیع‌تر در ابعاد 350 مترمربع منتقل شد.

طیبی گفت: به دنبال تغییر مکان، نام کتابخانه که پیش از این «طلوع غدیر» بود، به منظور تقدیر از زحمات دکتر مرتضی سرهنگی از بنیانگذاران ادبیات پایداری به نام کتابخانه دکتر سرهنگی تغییر یافت.

کتابدار کتابخانه دکتر مرتضی سرهنگی اظهار کرد: در سال 95 فعالیت‌های کتابخانه گسترش پیدا کرد. کتاب‌های این کتابخانه در حال حاضر 10 هزار جلد کتاب است و همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 8 تا 18 به اعضای کتابخانه و عموم مردم خدمات ارائه می‌دهد.

این فعال فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: این کتابخانه در مراسم اختتامیه هفدمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس در حوزه کتابخانه‌های تخصصی در سطح کشور به عنوان کتابخانه نمونه معرفی شد.

iqnakhouzestan@

captcha