جلسات دفاعیه طلاب رشته تفسیر مدرسه الزهرا(س) اهواز در هفته جاری
کد خبر: 3686302
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹

جلسات دفاعیه طلاب رشته تفسیر مدرسه الزهرا(س) اهواز در هفته جاری

گروه معارف: در هفته جاری 7 نفر از بانوان طلبه رشته تفسیر مدرسه علمیه الزهرا(س) اهواز از پایان‌نامه‌های خود دفاع کردند.

مریم اشرفی، معاون پژوهشی حوزه علمیه بانوان استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به برگزاری جلسات دفاعیه تعدادی از طلاب مدرسه الزهرا(س) اهواز، گفت: سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه جلسه دفاعیه پایان نامه مریم سبزقبایی در مدرسه الزهرا(س) اهواز برگزار شد.

وی گفت: موضوع پایان‌نامه وی «جایگاه عفو در تحکیم خانواده از منظر آیات و روایات» است. این پایان‌نامه با راهنمایی حجت‌الاسلام علی‌محمد حسین‌زاده تدوین شده و داوری آن توسط یکی از استادان قم به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد.

اشرفی گفت: علاوه بر این، چهارشنبه 11 بهمن نیز جلسه دفاع از پایان‌نامه نرجس رفیعی در رشته تفسیر با عنوان «راهکارهای مواجهه با لغزش دیگران از منظر قرآن و روایات» برگزار شد. حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌علی لالانی از قم راهنمای این پایان‌نامه است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه بانوان خوزستان گفت: در همین روز سکینه اصغرزاده از پایان‌نامه خود با عنوان «تأثیر انبیاء بر پیشرفت تمدن مادی بشر در قرآن» دفاع کرد. حجت‌الاسلام فاضل حسامی از قم راهنمای این پایان‌نامه است.

 وی ادامه داد: «بررسی فقهی رابطه اسلام با اقتصاد» (تولید، توزیع و مصرف) عنوان پایان‌نامه صفیه سجیراتی در رشته فقه اصول است. حجت‌الاسلام مصطفی محبی راهنمای این پایان‌نامه بود که پنج‌شنبه 12 بهمن دفاع شد. بهناز مقصودی نیز در همین روز از پایان‌نامه خود با عنوان «آیه امانت از دیدگاه مفسرین فریقین» دفاع کرد. حجت‌الاسلام محمد شبدینی پاشاکی از قم راهنمای این پایان‌نامه است.

یادآور می‌شود؛  ۸ بهمن‌ماه مریم سلیمانی طلبه سطح سه رشته تفسیر و علوم قرآن اهواز از پایان‌نامه خود با عنوان «روش‌های تربیت خانوادگی با تأکید بر تفسیرالمیزان و آثار تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی» دفاع کرد. فاطمه قنبری از استادان معصومیه قم راهنمای پایان‌نامه بود و حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسین‌زاده داوری آن را بر عهده داشت.

در همین روز نیز شهلا جنت‌مکان از طلاب سطح سه رشته فقه و اصول از پایان‌نامه خود با عنوان «کنترل و کثرت جمعیت در فقه اسلامی» با راهنمایی حجت‌الاسلام عبدالمجید مقامی از قم دفاع کرد و حجت‌الاسلام ابوالقاسم رشیدپور داوری این پایان‌نامه را بر عهده داشت.

captcha