حضور گروه تواشیح محمدرسول الله(ص) در نمازجمعه تهران + معرفی گروه
کد خبر: 3687558
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

حضور گروه تواشیح محمدرسول الله(ص) در نمازجمعه تهران + معرفی گروه

گروه فعالیت های قرآنی: بزرگترین گروه همخوانی و تواشیح کشور امروز 13 بهمن ماه در نمازجمعه تهران حضور یافته و به اجرای برنامه می‌پردازد.

حضور گروه تواشیح محمدرسول الله(ص) در نمازجمعه تهران + معرفی گروه

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، گروه همخوانی تواشیح محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، روز جمعه 13 بهمن ماه در نماز جمعه تهران حضور یافته و به اجرای برنامه می پردازد.
این گروه که از آن به عنوان بزرگترین گروه تواشیح کشور یاد می‌شود، دی ماه سال 93 بود که اولین زمزمه‌ها مبنی بر تشکیل آن به گوش رسید. رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران آن را پایه‌ریزی کرد تا از دی ماه همان سال شاهد اجرای گروهی بزرگ متشکل از چندین گروه تواشیح سطح شهر تهران در همایش سوره‌های سرخ باشیم.
فعالیت این گروه در سال 93 به همان اجرا در همایش مذکور خلاصه شد و تا سال 94 هیچ فعالیتی از این گروه صورت نگرفت. بعد از همایش سوره‌های سرخ در سال 94 بود که این گروه بزرگ به صورت رسمی اعلام موجودیت کرد. گروهی متشکل از 12 گروه کوچک تواشیح شهر تهران با 63 عضو.
گروه محمد رسول الله(ص) که از همان بدو تأسیس با هدف تولید اثرهای تصویری قرآنی، دینی، انقلابی و حماسی و نیز اجرا در برنامه‌های ملی و بین‌المللی راه‌اندازی شده بود، از شروع فعالیت عنوان بزرگترین گروه تواشیح کشور را دریافت کرد و همین عنوان کافی بود تا نگاه‌های بسیاری به آن دوخته شود.
این گروه در سال 95 و قبل از رسیدن به افتخار اجرا در محضر مقام معظم رهبری کلیپی تصویری از اثر «اسماءالحسنی» را تهیه کرد که از تمامی شبکه‌های سیما پخش شد. این اثر مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و معظم له از آن قدردانی کرده بودند، همین اظهار لطف باعث شد تا اعضای گروه نامه قدردانی به محضر مقام معظم رهبری ارسال کنند و یک سال بعد از این اتفاق به بزرگترین افتخار دوران حیات این گروه که همان اجرا در محضر معظم له بود، برسند.
گروه ابتدا متشکل از ۱۲ گروه با ۶۳ عضو بود که این عدد و رقم به تعداد عمر با برکت پیامبر(ص) انتخاب شده بود. در ادامه نیز در دو مرحله تعداد گروه زیاد شد به طوری که از امسال با اضافه شدن چند نفر از قاریان ممتاز کشور تعداد اعضاء به ۸۰ نفر رسیده است. مدیران این گروه در تلاش هستند تا اگر حمایت‌های لازم صورت گیرد، تعداد اعضای گروه را به 114 عضو برسانند.
یادآور می شود، گروه همخوانی محمد رسول الله(ص) پیش از این نیز در سال‌های گذشته در نماز جمعه تهران حضور یافته و به اجرای تواشیح پرداخته است.

captcha