برترین فیلم‌ جشنواره فجر در حوزه‌ سواد رسانه‌ای تقدیر می‌شود
کد خبر: 3688722
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
برای اولین بار در ایران؛

برترین فیلم‌ جشنواره فجر در حوزه‌ سواد رسانه‌ای تقدیر می‌شود

گروه فناوری اطلاعات: انجمن سواد رسانه‌ای ایران برای اولین بار در کشور همزمان با اکران فیلم‌های سینمایی در جشنواره فجر، فیلم برتر در حوزه سواد رسانه‌ای را مورد تقدیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، انجمن سواد رسانه‌ای ایران، همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال‌ با همراهی هفت نفر از اعضای این انجمن به عنوان هیئت داوران برای داوری فیلم‌ها در ارتباط با میزان توجه به سواد‌ رسانه‌ای مخاطب، فرهنگ‌سازی و آموزش مهارت‌های زیست در جهان دوم و تبیین فرصت‌ها و تهدیدهای فناوری‌های نوین، فیلم برتر در حوزه سواد رسانه‌ای را مورد تقدیر قرار می‌دهد.

این طرح برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد و طی آن مقرر شد که در نهایت از فیلم برتر در حوزه سواد ‌رسانه‌‌ای تقدیر شود تا مخاطبان فیلم‌های سینمایی، با اهمیت سواد رسانه‌ای و مفهوم این سواد نوظهور آشنا شده و فیلم‌سازان از این کار الگو بگیرند و در سال‌های آتی بیشتر در فیلم‌های خود به این مهم توجه کنند.

به گزارش ایکنا، حسن خجسته، سید مرتضی موسویان، خسرو سلجوقی، امیدعلی مسعودی، محمد ابویی مهریزی، محمدصادق افراسیابی، حمیدرضا کمالی، سجاد خسروانیان، سید تقی کمالی، زهرا محمودی و سمانه ناظریان اعضای هیأت امنای این انجمن و از داوران انتخاب فیلم برتر هستند.

این انجمن در راستای اهداف سند چشم انداز و سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در جهت بهره‌مندی مستمر و نهادمند از خرد جمعی و ارتباط و همکاری بین مراکز فرهنگی، رسانه‌ای، آموزشی، علمی و پژوهشی که به ارتقاء کمی و کیفی هدف‌ها و برنامه‌های کلی جامعه در خصوص سواد‌رسانه‌ای فعالیت می‌کند.

captcha