حمایت نخست وزیر استرالیا از سناتور اسلام‌ستیز
کد خبر: 3689258
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶

حمایت نخست وزیر استرالیا از سناتور اسلام‌ستیز

گروه بین‌الملل: مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا به شدت از «جیم مولان»، سناتور لیبرال جدید این کشور که اقدام به انتشار ویدئوهای اسلام‌ستیزانه کرده بود، حمایت کرد.

حمایت نخست وزیر استرالیا از سناتور اسلام‌ستیز /آمادهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه گاردین؛ درحالیکه گروهی از سیاستمداران استرالیا به خاطر عدم عذرخواهی مولان به خاطر انتشار این ویدئوها در فیسبوک، وی را مورد انتقاد قرار داده‌اند، نخست‌وزیر استرالیا از وی آشکارا حمایت کرد.

مالکوم ترنبول در پارلمان استرالیا اعلام کرد که نژادپرست خواندن مولان کاری نفرت‌انگیز است زیرا او به هیچ‌وجه نژادپرست نیست.

مولان ویدئوهایی از گروه اسلام‌ستیز «اول بریتانیا» را در فیسبوک منتشر کرده بود که حوادثی خشونت‌آمیز را به مسلمانان نسبت می‌دهند.

مولان گرچه بعداً اعلام کرد که این گروه سیاسی را تأیید نمی‌کند، به خاطر اقدام خود در بازنشر ویدئوهای اسلام‌ستیزانه آن‌ها عذرخواهی نکرد.

ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا با حمایت از مولان که فرمانده سربازان استرالیایی در عراق بوده، گفت: مولان یک سرباز بزرگ است. او از ارزش‌های استرالیایی‌ها در جنگ علیه «تروریسم اسلام‌گرا» در خاورمیانه حفاظت کرد. او برای ارزش‌های ما ایستاد و زندگی خود را در دست گرفت تا سربازان ما و سربازان متحدان ما را در جنگ علیه تروریسم رهبری کند.

وی افزود: ما خوشبختیم که وی را در سنا داریم .. او و هزاران نفر مانند او دلیل آزادی امروز ما هستند.

پیشتر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز اقدام به انتشار ویدئوهای اسلام‌ستیزانه این گروه انگلیسی کرده بود که به شدت از سوی افکار عمومی جهان و نیز ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، مورد انتقاد قرار گرفت/.

captcha