مأمور امنیتی در جلسه قرآن
کد خبر: 3690501
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
خاطره پیشکسوت قرآنی از جلسات قرآن دهه 50؛

مأمور امنیتی در جلسه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: حاجی‌شریف، پیشکسوت قرآنی کشور از نحوه برگزاری جلسات قرآن دهه 50 گفت و بیان خاطره‌ای از دوران پیش از انقلاب اسلامی پرداخت.

خاطره‌ پیشکسوت قرآنی کشور از زمان انقلاب/ حضور یک مأمور در جلسه قرآن

احمد حاجی‌شریف، پیشکسوت قرآنی کشور و معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به ذکر خاطره‌ای از دوران انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی، جلسات هفتگی و خانگی قرآن برگزار می‌شد.
وی ادامه داد: این جلسات هفتگی ابتدا با تلاوت قرآن از سوی افراد حاضر در جلسه آغاز می‌شد و در ادامه نیز برنامه‌های سخنرانی و نیز مداحی یا مولودی‌خوانی‌ اجرا می‌شد. همچنین، متأسفانه در آن ایام جلسات تخصصی قرآن کریم به جز چند جلسه که آن جلسات نیز مربوط به مرحومان استادان ابراهیم پورفرزیب(مولایی) و محمدتقی مروت می‌شد، بسیار کم بود.
پیشکسوت قرآنی کشور در ادامه با بیان اینکه جلسات تخصصی قرآن پیش از انقلاب اسلامی بسیار انگشت‌شمار بود، تصریح کرد: بنده به یاد دارم که در سال 56، روزی در جلسه قرآنی که در محله خود داشتیم(واقع در خیابان 15 خرداد شرقی، کوچه شهید عباسی) و در آن ایام خفقان نیز برگزار می‌شد، مشاهده کردیم که یک فرد قد بلند و عینکی وارد جلسه ما شد که ما نیز وی را نمی‌شناختیم!
حاجی‌شریف اظهار کرد: این شخص که ما نیز هیچ آشنایی با وی نداشتیم، به جلسه وارد شد و نیم ساعتی نیز در جلسه حضور داشت و سپس، پس از برانداز کردن افراد حاضر در جلسه و برنامه‌های مختلف آن، جلسه را ترک کرد. پس از رفتن این فرد یکی از بچه‌محل‌ها به ما گفت که آیا شما این فرد را می‌شناختید؟ که ما نیز در پاسخ گفتیم که نه و این دوست ما گفت که این شخص از کلانتری بازار آمده بود و چون شنیده بود که اینجا جلسه برگزار می‌شود، به جلسه آمده بود و هنگامی نیز که مشاهده کرده بود که این جلسه تنها یک جلسه قرآن است و مسائل سیاسی در آن مطرح نمی‌شود، آن را ترک کرده بود.
معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم در پایان با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی فضای بسته‌ای در جامعه وجود داشت، بیان کرد: الحمدلله امروز جلسات قرآن بسیار خوبی در تمامی نقاط کشور برگزار می‌شود ولی در آن زمان هیچ یک از ما اجازه حرف زدن نداشتیم و حتی برادر به برادر خود اعتماد نداشت و فضای بسیار سنگینی بر جامعه حکمفرما بود. ولی هم‌اکنون الحمدلله همگان از شخص اول مملکت گرفته تا تمامی آحاد مردم می‌توانند به راحتی و در آزادی کامل حرف خود را بیان کنند و نسبت به برگزاری جلسات مختلف قرآن کریم اعم از تخصصی و عمومی اقدام کنند.

 

captcha