ارسال 1100 مقاله با 300 عنوان به دبیرخانه بنیاد بین‌المللی غدیر در لرستان
کد خبر: 3692698
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
دهقانی‎الوار خبرداد:

ارسال 1100 مقاله با 300 عنوان به دبیرخانه بنیاد بین‌المللی غدیر در لرستان

گروه فرهنگی ـ رئیس جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به برگزاری 9 دوره همایش «سیره علوی» در لرستان، گفت: یک‌هزار و 100 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه بنیاد بین‌المللی غدیر رسیده است که این تعداد مقاله در قالب 300 عنوان فعالیت پژوهشی در محورهای مختلف است.

به گزارش ایکنا از لرستان، سید علی نادر دهقانی‌الوار، رئیس جهاددانشگاهی لرستان و دبیر نهمین همایش بین‌المللی «سیره علوی» امروز یک‌شنبه، 29 بهمن در همایش ملی سیره علوی که در دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به برگزاری 9 دوره همایش «سیره علوی» که دو دوره آن به‌صورت بین‌المللی برگزار شده است، گفت: از سال 87 موضوع همایش «سیره علوی» در دانشگاه‌های استان لرستان آغاز شده است و بنیان‌گذار این همایش در استان نماینده ولی‌فقیه در لرستان است.
وی با بیان این‌که در مجموع تاکنون 9 دوره همایش سیره علوی در استان برگزار شده است، افزود: یک‌هزار و 100 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه بنیاد بین‌المللی غدیر رسیده است که این تعداد مقاله در قالب 300 عنوان فعالیت پژوهشی در محورهای مختلف است.
دهقانی‌الوار حضور آیت‌الله فرحانی عضو محترم خبرگان رهبری و یکی‌از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه را باعث غنای این برنامه دانست و بیان کرد: حضور شخصیت‌های ملی در این همایش نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه این کار ارزشمند است.
وی همایش ملی سیره علوی را اقدامی بزرگ و ارزشمند برشمرد و گفت: تداوم این همایش منجر به بهتر شدن فضای فرهنگی – مدیریتی کشور و استان می‌شود و خروجی آن بانک جامعی از مقالات شاخص در باب سیره علوی است.

ارسال 1100 مقاله با 300 عنوان به دبیرخانه بنیاد بین‌المللی غدیر در لرستان

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به این‌که این مقالات در کارگاه‌های ملی نیز به نمایش درآمده است، عنوان کرد: تداوم این مقالات به فضای فرهنگی کشور و استان کمک می‌کنند.
دهقانی ادامه داد: جهاد دانشگاهی تابه‌حال دو مرحله این همایش را برگزار کرده است. در این دوره ۱۲۲ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که ۸۷ عنوان مرتبط با موضوع همایش بود و در نهایت ۳۰ مقاله برای چاپ و 12 مقاله برای ارائه انتخاب شدند.
وی با بیان این‌که ۱۲ مقاله برتر امروز ارائه خواهند شد به سایت همایش اشاره کرد و گفت: این سایت هم‌اکنون فعال است و توصیه می‌شود دیگر دوستانی که ادامه‌دهنده همایش هستند از آن استفاده کنند.
عضو هیئت‌علمی جهاد دانشگاهی لرستان خاطرنشان کرد: اقدام شایسته‌‌‌ای که در این همایش انجام می‌شود ترجمه مقالات شاخص به زبان‌های روز و پرکاربرد دنیا ازجمله عربی و انگلیسی است تا امکان بهره‌گیری از آن‌ها در خارج کشور تسهیل شود.
وی در پایان از روسای محترم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، آموزش‌وپرورش، صداوسیما و شهرداری خرم‌آباد به‌خاطر همکاری‌های شایسته و همچنین از دبیرخانه همایش و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی به‌خاطر زحمات بسیار در این کار ارزشمند سپاسگزاری کرد.

یادآور می‏‌شود، نهمین دوره همایش بین‌المللی «سیره علوی» با رویکرد شعار سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» از صبح امروز یک‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه توسط بنیاد بین‌المللی غدیر لرستان و با همکاری استانداری لرستان، دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان، اداره‌کل آموزش و پرورش، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، دانشگاه‌های آزاد خرم‌آباد، لرستان، علمی ـ کاربردی، پیام‌نور، علوم پزشکی، فرهنگیان خرم‌آباد، شبکه افلاک و به میزبانی جهاددانشگاهی لرستان به‌صورت بین‌المللی آغاز به‌کار کرده است.

انتهای پیام

captcha