بررسی 4 دستور در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3694150
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

بررسی 4 دستور در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در چهارمین جلسه شورای توسعه فرهنگی قرآنی در سال 96 چهار دستور، دو پیش از دستور و یک خارج از دستور مورد بررسی اعضای قرار خواهد گرفت.

بررسی چهار دستور در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی

به گزارش ایکنا، چهارمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی امروز شنبه پنجم اسفندماه به منظور بررسی و تصویب احتمالی دو پیش از دستور، چهار دستور و یک خارج از دستور با حضور اعضای این شورا برگزار می‌شود.
بر همین اساس در این جلسه در ابتدا و در نوبت پیش از دستور، گزارش اجرای مصوبه ضوابط ارزیابی حافظان قرآن کریم توسط سازمان تبلیغات اسلامی طی 10 سال گذشته ارائه خواهد شد. پیش از دستور دوم نیز ارائه تقویم جلسات سال 97 شورای توسعه فرهنگ قرآنی و مجمع مشورتی این شورا خواهد بود.
در ادامه این جلسه و در اولین دستور آن، شاهد ارائه و تصویب احتمالی پیش‌نویس برنامه جامع فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی مصوبه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی - ترویجی قرآن کریم خواهیم بود. این طرح از سوی دبیرخانه کمیسیون ارائه شده است تا در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی مورد بررسی و تأیید نهایی قرار گیرد.
دستور دوم این جلسه نیز ارائه و تصویب پیش‌نویس وظایف رئیس و دبیر هیئت رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت است. این موضوع مصوبه‌ای بوده است که خود هیئت تصویب کرده و آن را برای تأیید به شورا ارائه داده است.
سومین دستور جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی بررسی و تصویب پیش‌نویس آیین‌نامه هیئت حفظ کرامت چهره‌های قرآنی است. این موضوع تاکنون چندین بار در شورا مطرح شده و هر بار به کارگروه بازگشت داده شده بود تا مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.
دستور چهارم نیز ارائه و تصویب نهایی عضویت وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم در کمیسسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی - ترویجی قرآن کریم است. این موضوع در کمیسیون تصویب شده و برای تأیید نهایی به شورا پیشنهاد داده شده است.
همچنین خارج از دستور این جلسه نیز بررسی پیشنهاد رئیس جامعة المصطفی(ص) العالمیه مبنی بر عضویت با حق رای نماینده ایشان در جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.

انتهای پیام

captcha