اجرای طرح توسعه حرم طفلان مسلم با سرعت بیشتری دنبال شود
کد خبر: 3694508
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
استاندار قزوین:

اجرای طرح توسعه حرم طفلان مسلم با سرعت بیشتری دنبال شود

گروه معارف- استاندار قزوین در نشست ستادبازسازی عتبات و عالیات گفت: در بخش های مختلف طرح توسعه حرم دوطفلان مسلم (ع) باید بررسی هایی صورت گیرد و کار اجرایی مربوط به آنرا سرعت ببخشیم.

به گزارش ایکنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: باید تلاش کنیم هزینه های طرح حرم دوطفلان مسلم (ع) عمدتا با کمک های مردمی صورت گیرد که این مهم با جلب اعتماد و ارائه گزارش به مردم ممکن خواهد بود. 
وی افزود: می توان با راهبرد و روش های دیگر به اجرای این پروژه کمک کرد و براساس قانون نمی توان هزینه های استان قزوین را خارج از استان و یا کشور صرف کرد.
استاندار قزوین بیان کرد: فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین در عراق کاملا محسوس است و این فعالیت ها جای تقدیر دارد و با کلیات طرح توسعه حرم طفلان مسلم (ع) که توسط ستاد بازسازی عتبات قزوین دنبال می شود موافق هستیم.
زاهدی با بیان اینکه در خصوص این طرح و بخش های مختلف آن باید بررسی هایی صورت گیرد و کار اجرایی مربوط به آنرا سرعت ببخشیم، یادآور شد: برای اجرای طرح می توان از ظرفیت های مختلف از جمله مشارکت بخش خصوصی با برگزاری همایشی و ظرفیت های اتاق بازرگانی استفاده کرد.
وی به همکاری و مساعدت سایر دستگاه ها برای اعزام نیروها با ستاد بازسازی عتبات عالیات تأکید کرد.
استاندار قزوین عنوان کرد: می توان طی چهار سال ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح را از محل نذورات مردمی فراهم ساخت و همچنین برای ساخت حسینیه قزوینی ها در مسیب عراق نیز باید هیات امنایی متشکل از سمت های حقوقی و حقیقی در استان تشکیل شود. 
زاهدی گفت: باید یک مؤسسه تورگردان که بتواند در عراق اطلاع رسانی داشته باشد راه اندازی شود تا بتواند اطلاعات لازم را برای جذب توریست درمانی در کشور عراق را به شهروندان این کشور ارائه کند. 
وی خاطرنشان کرد: می توانیم در صدور خدمات فنی و مهندسی و زمینه های تولیدی و سرمایه گذاری در مناطقی چون کربلا و مصیب اقدام کنیم و در بسط مراودات فرهنگی و هنری نیز باید تلاش کرد که دانشجویان عراقی جذب مراکز دانشگاهی قزوین جذب شوند.
در این نشست سایر مسوولان استانی نیز حضور داشتند و نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه دادند.
انتهای پیام

captcha