روح هنر ایرانی در پوستر مسابقات سراسری قرآن + عکس
کد خبر: 3695152
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

روح هنر ایرانی در پوستر مسابقات سراسری قرآن + عکس

گروه مسابقات ــ در بخشی از نشست خبری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، از پوستر این مسابقات رونمایی شد.

روح هنر ایرانی در پوستر مسابقات سراسری قرآن + عکس

به گزارش ایکنا؛ نشست خبری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم صبح امروز هشتم اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
در بخشی از این نشست خبری از پوستر این دوره از مسابقات رونمایی شد.
در این پوستر کلمه اقرأ در مرکز قرار گرفته و در پایین آن نیز رحل قرآن به همراه یک قرآن باز نقش بسته است. در دو طرف این پوستر نیز اطلاعات مربوط به مسابقات سراسری قرآن کریم از جمله زمان ثبت نام، رشته‌ها و بخش‌های مسابقات و نیز شیوه ثبت نام اطلاع‌رسانی شده است که بیش از هر چیز اشعار کار شده در دیوان‌های اشعار شاعران ایرانی را به ذهن متبادر می‌کند.

روح هنر ایرانی در پوستر مسابقات سراسری قرآن + عکس
در یک نگاه کلی اولین چیزی که با دیدن این پوستر به ذهن می‌رسد، نقوش اسلامی و مینیاتوری به کار رفته در شاهنامه و دیوان‌ شعرا است. این نوع نگارگری یکی از هفت نقش اصلی در نگارگری سنتی ایرانی است که به نظر می‌رسد برای اولین بار در پوستر مسابقات سراسری قرآن تا به این حد برجسته می‌شود.

البته بر روی بنر پشت سر حجت‌الاسلام حسینی در نشست خبری از رونمایی پوستر مسابقات بین‌الملل قرآن خبر داده شده بود که به یکباره شاهد رونمایی از پوستر مسابقات سراسری بودیم که با پیگیری ایکنا مشخص شد که قرار بر رونمایی از پوستر مسابقات بین‌المللی نیز بوده است، اما در آخرین لحظات تشکیل نشست، بنابر این شده است که در نشست خبری مرتبط با مسابقات بین‌المللی رونمایی شود.

روح هنر ایرانی در پوستر مسابقات بین‌ا‌‌لمللی قرآن

انتهای پیام

captcha