کد خبر: 3696604
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

برپایی دو نمایشگاه موزه‌ای در بزرگترین موقوفه فرهنگی ایران

گروه ادب ــ کتابخانه و موزه ملی ملک به مناسبت گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه(س) دو نمایشگاه آثار موزه‌ای برپا می‌کند.

برپایی دو نمایشگاه موزه‌ای در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران
به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه(س)، یکی از هفت جشن وقف‌نامه‌ای نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران به شمار می‌آید که به سنت جاری به ویژه برپایه سفارش بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک هر سال برگزار می‌شود.
سه سخنرانی درباره «زنان واقف در تاریخ ایران»، «بانو گوهرشاد، واقف و حامی فرهنگ» و «ام سلمه، خوشنویسی از دوره قاجار»، به همراه منقبت‌خوانی و بازدید از نمایشگاه‌های کتابخانه و موزه ملی ملک، مهم‌ترین بخش‌های این آیین گرامی‌داشت را در سال 1396 خورشیدی دربرمی‌گیرند. میهمانان جشن، پیش از آغاز برنامه، در کنار بازدید از تالارهای آثار موزه‌ای، می‌توانند به تماشای نمایشگاه‌های «گل و مرغ؛ آثار بانوان هنرمند» و «تک اثر چهاردهم؛ مجله زبان آموزگار» بنشینند.
آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه(س) در روز چهارشنبه 16 اسفندماه از ساعت 15 در مأسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود. این گنجینه در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد جای گرفته است.

انتهای پیام

خبرنگار:
سمیه قربانی
captcha