آغاز به کار همایش بین‌المللی «نعیم فراشری» در تهران
کد خبر: 3696975
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

آغاز به کار همایش بین‌المللی «نعیم فراشری» در تهران

همایش بین المللی «گفتگوهای فرهنگی ایران و بالکان؛ بررسی اندیشه‌های محمد نعیم فراشری، شاعر فارسی سرای آلبانی» صبح امروز در دانشگاه تربیت مدرس تهران آغاز شد.

آغاز به کار همایش بین‌المللی  نعیم سرشاری در تهران

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ این همایش که با حضور شخصیت‌های فرهنگی ایران و بالکان در حال برگزاری است، با سخنرانی غلامحسین زاده رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس آغاز شد.

وی در آغاز برنامه گفت: روابط بین کشورها براساس معیارهای مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شکل می‌گیرد؛ اساس روابط سیاسی و اقتصادی منافع دو جانبه است و این نوع رابطه با توجه به منافع تغییر می‌کند اما مبنای روابط فرهنگی همدلی است و دل‌ها هیچ وقت دنبال منافع شخصی نیستند.


غلامحسین زاده افزود: همایش امروز با محوریت مردی بزرگ از شعرای بزرگ فارسی و پیونده دهنده دو ملت ایران و آلبانی برگزار شده است و امیدوارم سرآغازی برای همکاریهای بیشتر دو کشور باشد.


وی در پایان سخنانش در همایش بین المللی «گفتگوهای فرهنگی ایران و بالکان؛ بررسی اندیشه‌های محمد نعیم فراشری شاعر فارسی سرای آلبانی»، آمادگی دانشگاه تربیت مدرس تهران برای همکاری علمی و فرهنگی با آلبانی را اعلام کرد.


یادآور می‌شود، این همایش امروز با برگزاری کمیسیون‌های مختلفی با عنوان عرفان و تصوف، زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تربیت مدرس ادامه می‌یابد و پرفسور رجب میدانی (رئیس جمهور اسبق آلبانی)، محمد جواد ناطق (معاون فرهنگی دانشگاه تربیت مدرس) و پرفسور فلور شادادو (معاون آکادمی علوم آلبانی) در آن حضور دارند.

گفتنی است، دبیرخانه گفت‌وگوی فرهنگی ـ بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همكاری دانشگاه تربیت مدرس، انجمن‌های علمی، رایزنی فرهنگی كشورمان در آلبانی و صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران برگزارکنندگان همایش فوق هستند و این همایش به منظور بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی كشور در مسیر گسترش مناسبات فرهنگی بین گروه‌های مرجع ایرانی و آلبانی برگزار شده است.


انتهای پیام

captcha