روند صعودی موقوفات قرآنی در جامعةالقرآن/ امید به حل مشکل بیمه فعالان قرآنی در سال 97
کد خبر: 3697681
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
حجت‌الاسلام طباطبایی تصریح کرد:

روند صعودی موقوفات قرآنی در جامعةالقرآن/ امید به حل مشکل بیمه فعالان قرآنی در سال 97

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ رئیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم گفت: اهدایی‌ها و موقوفات قرآنی طی سال 96 برای جامعةالقرآن، با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی خوب و مطلوب بود و امید است این امر طی سال 97 نیز روند رو به رشدی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی طباطبایی، رئیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌ البیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درخصوص فعالیت‌های این مؤسسه اظهار کرد: این مؤسسه در حال حاضر قریب به هزار شعبه اصلی و زیرمجموعه دارد.
وی با اشاره به اینکه زیرمجموعه جامعةالقرآن شامل یک کلاس در یک روستا است که خود نیز زیرمجموعه شعبه مؤسسه در شهر است، اظهار کرد: بنابراین زیرمجموعه‌ها نیز تابع شعب اصلی در شهر است که مجموعاً قریب به 800 شعبه می‌شود.
طباطبایی عنوان کرد: در حال حاضر این مؤسسه دارای مقاطع پیش‌دبستانی، مهد و ابتدایی و متوسطه نوبت اول در کنار دیگر شعب است که دانش‌آموزان در کنار دروس دیگر، قرآن را فرامی‌گیرند و تعداد مدارس قرآنی جامعةالقرآن 90 مدرسه در سراسر استان‌های کشور است که در حال توسعه است.
رئیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن بیان کرد: ترجمه حدود 10 عنوان کتاب از مؤسسه به زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو طی سال گذشته انجام شد و ده‌ها عنوان کتاب در زمینه درسی و یا غیردرسی داریم که هر کدام مخاطبان خود را دارد که هر کدام از این کتاب‌ها، طرح آموزشی جدید است که اگر به محتواها اضافه شود تعداد شاگردان در سال 97 افزایش پیدا می‌کند. برخی از کتاب‌های جنبی و غیردرسی نیز شامل کتاب‌های قصه و یا دیگر کتاب‌های آموزشی در حوزه قرآنی است.
وی ادامه داد: همچنین در مدارس نیز برنامه‌ای را برای تربیت مربیان داریم که در سال 96 قریب به هزار نفر تربیت شده‌اند و در سال 97 امید است این تعداد به دو هزار نفر افزایش پیدا کند. البته باید بگوییم مربیان پس از دوره تربیت مربی جذب در مؤسسات می‌شوند که به نوعی اشتغال‌زایی نیز انجام می‌شود.
طباطبایی عنوان کرد: طرح تربیت مربی جامعةالقرآن موجب تکثیر شاگردان این مؤسسه است، امسال تقریباً 150 هزار قرآن‌آموز داشتیم و طی سال 97 حدود دو هزار مربی نیز تربیت شوند، معتقدم تعداد شاگردان نیز بیشتر می‌شود.
وی بیان کرد: اهدایی‌ها و موقوفات قرآنی نیز طی سال 96 برای جامعةالقرآن، با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی مطلوب بود، چنانکه رویکرد مردم در زمینه اهدای زمین و مکان به منظور فعالیت‌های قرآنی رو به پیشرفت است و امید است این امر طی سال 97 نیز روند رو به رشدی داشته باشد.
رئیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن در پایان از مسئولان خواست: امید است که مشکلات بیمه‌های فعالان قرآنی حل شود و برخی از افراد هستند که در مجموعه ما حدود 10 سال فعالیت می‌کنند اما هنوز از بیمه برخوردار نیستند. در حال حاضر باید بگویم جامعةالقرآن ده‌ها هزار نیرو دارد که حتی برخی از آنها بیمه قرآنی نیستند و امید است وضعیت بیمه آنها به زودی درست شود تا شرمنده این مربیان نباشیم.
انتهای پیام

captcha