یاد استاد علی اربابی در یازدهمین سالروز درگذشت + عکس و صوت
کد خبر: 3698335
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲
با حضور دوستان و شاگردان، گرامی‌ داشته شد؛

یاد استاد علی اربابی در یازدهمین سالروز درگذشت + عکس و صوت

گروه جلسات و محافل ــ مراسم یازدهمین سالگرد استاد قرآنی مرحوم علی اربابی با حضور جمع کثیری از قاریان و اساتید ممتاز و بین المللی کشورمان در بیت این استاد فقید همراه با تلاوت قاریان ممتاز و بین المللی و سخنرانی محمدرضا صلحجو برگزار شد.

استاد علی اربابی

به گزارش ایکنا؛ منزل ابوالشهید مرحوم استاد علی اربابی روز گذشته، 18 اسفندماه در آستانه فرارسیدن یازدهمین سالروز درگذشت استاد و سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و با حضور اساتید، پیشکسوتان و تعداد زیادی از چهره‌های قرآنی که در سال‌های نه چندان دور از شاگردان این استاد فقید بودند، مملو از حضور علاقه‌مندان بود.
بر روی بنری که در حیاط و کنار درب ورودی منزل استاد مرحوم اربابی نصب شده بود، تصویری از این استاد فقید با جمله «یاد باد، یاد استاد یاد باد» وجود داشت که چهره‌های قرآنی در لحظه ورود به حیاط منزل، سلامی خدمت استاد عرض کرده و وارد منزل می‌شدند تا در کنار هم و به یاد استادی که سال‌ها در محضرش شاگردی کرده بودند به تلاوت آیاتی از قرآن بپردازند و تلاوت‌های خود را به روح این استاد فقید هدیه کنند.

در این مراسم که با اجرای خادم‌القرآن سیدمحسن موسوی‌بلده همراه بود، بنا بر آن شد تا طبق سنوات گذشته، هر قاری 3 دقیقه تلاوت کند. گفتنی است، موسوی‌بلده همراه با شاگردانش با تعطیل کردن جلسه صبح جمعه‌اش، اول سر مزار این استاد والامقام رفتند و سپس به جلسه آمدند. شاگردان و دوستان دیرینه استاد اربابی، کم کم به جلسه آمده و هر یک گوشه ای با خاطرات استاد خلوت کردند و به یادش قرآن خواندند.

محمدحسین رفیعی، قاسم رضیعی، محمدحسین قصری‌زاده، مرتضی یادگاری، مهدی عادلی، حمیدرضا نصیری، احمد مرادی، محمدهادی صلحجو، علی فربین، محمدرضا پورزرگری و سعید پرویزی از جمله قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان بودند که در این مراسم به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

استاد علی اربابی

همچنین «حامد اربابی» کوچکترین فرزند مرحوم استاد اربابی که قرآن خواندن را نزد پدرش فراگرفته بود و حالا در برخی محافل قرآنی و در جمع دوستان و آشنایان قرآن می‌خواند در بخشی از مراسم یازدهمین سالگرد پدر به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.

از جمله ویژگی‌های این جلسه، تلاوت فرزندان دربرابر پدران بود که محمدهادی صلحجو و محمدحسین قصری‌زاده به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و مورد تشویق پدران خود و حاضران در جلسه قرار گرفتند.

در ادامه این مراسم، محمدرضا صلحجو دقایقی به سخنرانی درباره دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی و مسئولیت خطیر قرآنیان در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی پرداخت.

محمدرضا صلح‌جو در بخشی از این سخنان با بیان اینکه در این 40 سال جریان قرائت قرآن کشور، 80 درصد وظیفه‌اش را خوب انجام داده است، گفت: اما امروزه تحولات بسیاری رخ داده است و ما باید برای تحلیل تحولات، واقعیت‌ها را در نظر بگیریم. امروزه مُد شده است که ایرانی را تحقیر می‌کنند و همه چیز خارجی را تجلیل و تعریف می‌کنند. از نظر جامعه‌شناسان، مهم‌ترین و بزرگترین سرمایه اجتماعی، اعتماد متقابل بین حاکمان و مردم است. همه ما می‌دانیم که مشکلات اقتصادی و بیکاری و ... هست، اما ما وظیفه‌مان چیست؟ باید مسئولان در کنار مردم باشند و ما هم باید نسل جوان را به آینده امیدوار کنیم.

سیدمحسن موسوی‌بلده در خلال تلاوت‌ها با بیان اینکه شهیدانی که در مسیر دفاع از قرآن و عترت، جانشان را در طول تاریخ و انقلاب، فدا کردند، همه فرزندان معنوی فاطمه(س) هستند، گفت: این بانوی بزرگوار به معنای واقعی کلمه کوثر است. نقطه اتصال قرآن و عترت، فاطمه(س) است؛ چرا که فاطمه کوثر است و کوثر، حوضی در بهشت است و پیامبر(ص) فرمودند: «لن یفترقا، حتی یردا علیَّ الحوض».

استاد علی اربابی

حسن ختام این جلسه قرآنی، تلاوت حسین رستمی، قاری بین‌المللی و از شاگردان مبرز مرحوم استاد اربابی بود که آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت. همچنین در این مراسم، سعید پرویزی دقایقی به درخواست حاضران در مدح حضرت زهرا(س) به ابتهال‌خوانی پرداخت.

در پایان این مراسم، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام سیدمحمدجواد موسوی درچه‌ای برگزار شد و مسهمانان سر سفره اطعام قرآن کریم پذیرایی شدند.

استاد علی اربابی

گزارش کامل تصویری را اینجا ببینید.

هم‌خوانی با صوت سیدمحسن موسوی‌بلده

کد

تلاوت علی فربین

کد
 
تلاوت مهدی عادلی
کد
تلاوت سعید پرویزی
کد
تلاوت محمدهادی صلحجو
کد
تلاوت محمدحسین قصری‌زاده
کد

انتهای پیام

 

captcha