میرباقری: تولید 17 اثر انقلابی در سال آینده/ حمیدی: آغاز پیش‌تولید «سلمان فارسی» و «موسی(ع)» در سال نو
کد خبر: 3698930
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

میرباقری: تولید 17 اثر انقلابی در سال آینده/ حمیدی: آغاز پیش‌تولید «سلمان فارسی» و «موسی(ع)» در سال نو

گروه هنر ــ مرتضی میرباقری؛ معاون سیمای رسانه ملی در نشست خبری معرفی برنامه‌های نوروزی اظهار کرد: در سال 97 نگاه ویژه‌ای به موضوع انقلاب اسلامی شده است که تولید 17 مجموعه با این مضمون گواه این مدعا است.

سال آینده، 17 اثر انقلابی در سیما تولید می‌شود

به گزارش ایکنا، نشست خبری مرتضی میرباقری، معاون سیما به همراه مدیران شبکه‌های مختلف امروز 20 اسفندماه در سالن شیخ بهایی مرکز همایش‌های سیما برگزار شد. در ابتدای این جلسه میرباقری اظهار کرد: ما برای نوروز امسال برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم حتی در مقایسه با سال‌های قبل شادابی برنامه‌های نوروزی بیشتر است چون تا شش سال آینده نوروز در ایام فرخنده و خجسته ماه رجب و شعبان قرار دارد.

وی افزود: برنامه سال تحویل سیما به دلیل هم‌زمانی با سالروز شهادت امام هادی(ع) شکلی ویژه به خود گرفته است اما بعد از پایان مناسبت مورد نظر برنامه‌ها شکل نوروزی خود را باز خواهد یافت البته ویژه‌برنامه‌های نوروزی از چند روز قبل از آغاز سال شروع خواهد شد تا مردم از اوقات فراغتی که در اختیارتشان هست مطلوبتر استفاده کنند.

میرباقری درباره اتفاقاتی که در سال 96 افتاد و سیما آنها را پوشش مطلوبی داد چنین اطلاع‌رسانی کرد: انتخابات ریاست جمهوری شاید مهمترین رویدادی بود که امسال با عظمت زیادی در کشورمان رخ داد برای همین نیاز بود که سیما پوشش ویژه‌ای به این رویداد دهد. دلیل دیگر ما برای توجه ویژه به انتخابات ریاست جمهوری این بود که رسانه ملی یکی از مهمترین وسیله ارتباطی بین مردم و کاندیداها بود برای همین سیما باید توجه بسیار خاصی به این رویداد مهم می‌کرد.

میرباقری تأکید کرد: اتفاق مهم دیگر به پوشش خبری رسانه ملی درباره راهپیمایی 22 بهمن مربوط می‌شود، امسال با توجه به برخی حواشی که از طرف دشمنان این نظام برپا شد، نیاز بود تا سیما عملکردی ویژه‌ای، نشان دهد که مردم قلب و روحشان با انقلاب است. پس تمامی شبکه‌ها به صورت ویژه راهپیمایی 22 بهمن را مدنظر قرار دادند. نکته جالب اینجاست مردم نیز با حضور خود در یوم الله 22 بهمن ما را در تصویرگری بهتر یوم‌الله 22 بهمن یاری رساندند.

معاون سیما درباره راهپیمایی اربعین نیز تصریح کرد: راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) را باید مهمترین اتفاق جهان اسلام به ویژه تشیع نام برد، رویدادی که نشان می‌دهد فرهنگ عاشورا هنوز زنده است و شیعیان امام حسین(ع) به آرمان‌های کربلا وفادارند در ضمن این راهپیمایی برخی اختلافات احتمالی را در جهان اسلام از بین می‌برد و نوعی عامل وحدت است برای همین نیاز است تا صدا و سیما هر ساله به این اتفاق توجه ویژه‌ای داشته باشد ما در راستای این هدف حرکت کرده‌ایم و به دستاوردهای خوبی رسیدیم.

وی درباره فعالیت‌های تولیدی سیما نیز گفت: یکی از توجهات ویژه ما در سیما به روی بحث تولید متمرکز شده است چون باور داریم کارهای غیر‌تکراری می‌تواند در جذب مخاطب ما را یاری رساند. برای همین چرخه تولید در سال 96 به شکل بسیار ویژه‌ای به کار افتاد تا علاوه بر خدمت‌رسانی در بحث اشتغال نیز عملکرد مطلوبی داشته باشیم با این توضیح باید اعلام کنم در سال جاری هشت هزار نفر در تلویزیون مشغول به کار بودند اتفاقی که می‌توان از آن به عنوان سدی در مقابل بیکاری نام برد.

میرباقری با تأکید بر اینکه سیما از وجود فیلمسازان بزرگی بهرمنده بوده و هست اظهار کرد: یکی از اتفاقات بسیار مثبت در تولیدات سیما به حضور سینماگران برجسته مربوط می‌شود چون شرایطی که پیش آمده باعث شده بزرگان بسیاری به ساخت فیلم در تلویزیون مشغول باشند. در ضمن باید اضافه کنم در سال آینده 17 سریال با محوریت انقلاب اسلامی روی آنتن شبکه‌های مختلف خواهد رفت.

وی متذکر شد: در کنار موضوعات انقلابی حمایت از فیلم‌های دینی و قرآنی جزو دیگر فعالیت‌های رسانه ملی در سال آینده خواهد بود البته این اتفاق همیشه در سیما مد نظر قرار گرفته اما در سال 97 ما شاهد اجرایی شدن سریال‌های الف در حوزه موضوعات قرآنی و اسلامی خواهیم بود.

میرباقری درباره جشنواره‌های که قرار است در سیما برگزار شود تأکید کرد: تمامی شبکه‌ها را موظف کرده‌ایم که جشنواره‌های مستقلی برگزار کنند تا دستاوردشان ویژه‌تر باشد برای مثال در سال آینده موضوعاتی چون نماز، مسجد... جزو  موضوعاتی هستند که با محوریت آنها جشنواره برگزار خواهند شد.

میرباقری در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: شبکه‌های یک، دو و سه همانند سال‌های قبل سریال‌های ویژه‌ای برای ایام نوروز در نظر گرفته‌اند البته شبکه 5 و نسیم در این مسیر به آنها یاری خواهند رساند. این نکته به معنای کم‌کاری دیگر شبکه‌ها در ایام نوروز نیست بلکه از نگاه ویژه‌تر شبکه‌های که از آنها نام بردیم سخن می‌گوید.

معاون سیما درباره فیلم‌های سینمایی ایام نوروز گفت: برای ایام نوروز توجه ویژه‌ای به روی فیلم‌های سینمای با محوریت موضوعات ارزشی شده است برای مثال پخش فیلم‌های «نیمروز» و «اروند» و .... از جمله این تولیدات هستند. البته سریال «پایتخت» که جزو کارهای محبوب مردم است امسال به نوعی موضوعی را مد نظر قرار می‌دهد که منطقه درگیر آن است.

این گزارش حاکی است در این مراسم مدیران شبکه‌های مختلف سیما، برنامه‌های ویژه‌ای را که برای ایام نوروز در نظر گرفته بودند معرفی کردند و در ادامه این نشست سیدعلی حمیدی؛ قائم مقام سیما فیلم نیز اعلام کرد: سیما در سال 97 توجه ویژه‌ای به امر سریال‌سازی دارد به ویژه در حوزه کارهای الف، ما شاهد آغاز پیش‌تولید دو سریال «سلمان فارسی» و «حضرت موسی(ع)» خواهیم بود.

وی افزود: سریال حضرت سلمان(ع) هم‌اکنون در مرحله صفر پیش‌تولید قرار دارد و داود میرباقری به همراه تیم سازنده کشورهای مختلف را بازدید کرده‌اند تا بهترین لوکیشن‌های مورد نیاز این سریال شناسایی شود.

حمیدی درباره سریال حضرت موسی(ع) گفت: سریال حضرت موسی(ع) به کارگردانی جمال شورجه هم‌اکنون همانند سریال سلمان فارسی در مرحله صفر پیش‌تولید به سر می‌برد حتی گروه سازنده با بازیگران مورد نظرشان صحبت‌های مقدماتی را آغاز کرده‌اند.

وی در انتهای سخنان خود اعلام کرد: به علاقه‌مندان سریال «ستایش» اطلاع می‌دهم که از 7 فروردین این مجموعه پُرطرفدار جلوی دوربین خواهد رفت.

گزارش از داوود کنشلو

انتهای پیام

 

 

 

captcha