محکومیت خشونت علیه مسلمانان سریلانکا توسط سازمان ملل
کد خبر: 3699065
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

محکومیت خشونت علیه مسلمانان سریلانکا توسط سازمان ملل

گروه بین‌الملل - سازمان ملل متحد حملات علیه مسلمانان و خشونت‌های قومی از جمله به آتش کشیدن مساجد و کسب و کار مسلمانان در شهر کندی در سریلانکا را که منجر به مرگ حداقل دو نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر شد، محکوم کرد.

 سریلانکا: سازمان ملل متحد خشونت علیه مسلمانان را محکوم کرد

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری الجزیره؛ سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد جفری فلتمن معاون دبیر کل این سازمان در جریان سفر خود به سریلانکا نقض قانون و مقرارت و حملاتی را که علیه مسلمانان و اموالشان صورت گرفته، محکوم کرد.

فلتمن همچنین از دولت سریلانکا خواست کسانی که در این خشونت‌ها دست داشته‌اند، محاکمه شوند.

معاون دبیر کل سازمان ملل در دیداری که به منظور اعلام همبستگی با رهبران مسلمان آن منطقه صورت گرفت، خواستار اجرای سریع و کامل تعهد دولت برای احضار عاملان خشونت و ترویج‌کنندگان نفرت علیه مسلمانان به دادگاه و اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع مجدد چنین اتفاقاتی شد.

حملات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان در هفته گذشته در کندی اتفاق افتاد. این خشونت‌ها که بعد از کشته شدن یک مرد بودایی سینهالی توسط گروهی از مردان مسلمان در کشمکشی خیابانی صورت گرفت، باعث کشته شدن دست کم دو نفر و آتش زدن و ویرانی مساجد، ده‌ها خانه و محل کسب مسلمانان شد.

در جریان این خشونت‌ها ده‌ها نفر زخمی شدند و دولت به منظور کنترل وضعیت مجبور به اعلام وضعیت اضطراری و وضع مقررات منع رفت و آمد شد اما مسلمانان سریلانکا می‌گویند هنوز هم از ادامه حملات واهمه دارند.

با وجود اقدامات پلیس و دستگیری برخی از عاملان خشونت‌های اخیر، ترس از بی ثباتی در بین مردم این کشور پس از پشت سر گذاشتن تقریباً سه دهه جنگ داخلی قومی همچنان وجود دارد.  

انتهای پیام

 

 

 

 

captcha