اسلام آباد میزبان پنجمین جشنواره فرهنگی نسیم کربلا
کد خبر: 3699074
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

اسلام آباد میزبان پنجمین جشنواره فرهنگی نسیم کربلا

گروه بین‌الملل ـ پنجمین جشنواره فرهنگی «نسیم کربلا» به همت آستان حسینی در شهر اسلام آباد (پایتخت پاکستان) برگزار می‌شود.

برگزاری پنجمین جشنواره نسیم کربلا در پاکستان

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان حسینی؛ این جشنواره سالانه با همکاری دانشگاه اسلامی کوثر پاکستان و آستان مقدس حضرت عباس(ع) در شهر اسلام آباد برگزار می‌شود.

مسلم عباس صکبان، رئیس کمیته برگزارکننده پنجمین جشنواره فرهنگی نسیم کربلا با اعلام این خبر تصریح کرد: این جشنواره با برافراشتن پرچم امام حسین‌ و حضرت عباس(علیهما السلام) در ضمن 14 پرچم به عنوان نمادی از ائمه معصومین و اهل بیت پیامبر(ص) افتتاح خواهد شد.

وی همچنین، از برگزاری نمایشگاهی در دو بخش زنان و مردان به منظور تبرک جستن از پرچم سیدالشهدا(ع) و ثبت اسامی خود برای زیارت نیابی، نمایشگاه کتاب، بخش ویژه رسانه جنگ عراق و یگان علی اکبر(ع)، نمایشگاه عکس آستان حسینی، غرفه ویژه آستان عباسی و برگزاری نماز جماعت در حاشیه این جشنواره خبرداد.

صکبان در ادامه افزود: ایجاد درمانگاه کوچکی توسط پزشکان متخصص به منظور ویزیت بازدیدکنندگانی که دچار بیماری هستند و ارجاع آنها در صورت لزوم به بیمارستان برای دریافت درمان رایگان، نمایشگاهی از عکس شهدای جنگ با داعش و ارتباط آنها با واقعه کربلا و شهدای آن، اختصاص بخشی ویژه کودکان از دیگر فعالیت‌هایی است که در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.

وی همچنین افزود: هیئت اعزامی از آستان حسینی از دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و برخی موسسات بازدید می‌کنند.

یادآور می‌شود، چهارمین جشنواره فرهنگی نسیم کربلا فرودین ماه سال جاری با نظارت آستان مقدس حسینی و با همکاری دانشگاه کوثر و عتبات مقدسه علوی، عسکری و عباسی در اسلام آباد برگزار شد.

انتهای پیام

captcha