ورود کاروان شوق تلاوت به عراق/ تمرینات بی‌وقفه متسابقان در فرودگاه نجف
کد خبر: 3699766
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
مرحله نهایی سومین دوره «شوق تلاوت»/2

ورود کاروان شوق تلاوت به عراق/ تمرینات بی‌وقفه متسابقان در فرودگاه نجف

گروه مسابقات ــ طی نخستین شب اعزام کاروان شوق تلاوت به کربلای معلی با وجود خستگی راه اما متسابقین از هر فرصتی برای بهره‌برداری از راهنمایی‌های اساتید استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به عراق؛ متسابقین مرحله نهایی سومین دوره مسابقات شوق تلاوت، 22 اسفندماه ساعت 17:10 به وقت عراق به نجف اشرف رسیدند.
این دوره از مسابقات که با هدف بهره‌گیری از تجربیات اساتید پیشکسوت قرآنی که سالیان سال در عرصه قرآن و همچنین قاری ممتاز و بین‌المللی کشورمان همراه است، به منظور استعدادیابی و نخبه‌پروری قرآنی و همچنین ارزیابی سطح قرائت‌های قاریان نوجوان 8 تا 13 سال از شهرهای تهران، تبریز، قزوین، مشهد و ... همراه بود که هر کدام در قالب گروه‌هایی با سرگروه‌هایی همراه است.

حاشیه نخستین شب اعزام کاروان شوق تلاوت به کربلای معلی/تمرینات بی‌وقفه متسابقان در فرودگاه نجف
از نکات قابل توجه این مسابقات، حضور مسئولان قرآنی کشور چون محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از نخستین روز اعزام و عبدالهادی فقهی زاده، معاونت قرآن و عترت ارشاد در روزهای پایانی هفته است که حکایت از توجه مسئولان قرآنی کشور به قشر قاری نوجوان و تشویق آنها در استمرار این راه دارد.
از دیگر موارد حاشیه روز نخست می‌توان به استفاده قاریان نوجوان از هر زمان برای اجرای تلاوت و بهره‌گیری از آموزش‌های اساتید اشاره کرد، چنانکه در هنگام رسیدن در فرودگاه نجف و در فرصت انتظار برای رسیدن به گروه دوم این کاروان از مشهد مقدس، پسران نوجوان با جمع شدن گرد وحید نظریان، قاری بین‌المللی کشورمان و اجرای قطعات کوتاه از نکات آموزشی او بهره می‌بردند.

حاشیه نخستین شب اعزام کاروان شوق تلاوت به کربلای معلی/تمرینات بی‌وقفه متسابقان در فرودگاه نجف
یادآور می‌شود، مرحله نهایی سومین دوره مسابقات شوق تلاوت از 22 تا 28 اسفندماه در کربلای معلی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha