خاطرات مبارزه ناخدا محبوبی با نیروهای بعثی در خرمشهر
کد خبر: 3699984
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
در «درست یک پا روی زمین» می‌خوانید؛

خاطرات مبارزه ناخدا محبوبی با نیروهای بعثی در خرمشهر

گروه ادب ــ کتاب «درست یک پا روی زمین» خاطرات ناخدا یکم تکاور سلیمان محبوبی است که به کوشش سوره مهر منتشر شده و خاطرات جنگ با دشمنان بعثی در خرمشهر را روایت می‌کند.

خاطرات مبارزه ناخدا محبوبی با نیروهای بعثی در خرمشهر

به گزارش ایکنا؛ کتاب «درست یک پا روی زمین» به قلم محمداسماعیل حاجی علیان و درباره خاطرات و با روایت ناخدا یکم تکاور سلیمان محبوبی به چاپ رسید. این کتاب به کوشش سوره مهر منتشر شده است.

در مقدمه این اثر آمده است: «من اسماعیلم. محمداسماعیل حاجی علیان. به دنیا که آمدم خرمشهر تازه به دست عراقی‌ها افتاده بود. کودکی‌ام را با بوی خمیر و نان تازه و پختن برای جبهه و ندیدن برادرهای بزرگترم سپری کردم. قبل از رفتن به مدرسه در تشییع پیکر برادرم، حیران موسیقی حماسی رژه، به پرچم سه رنگ کشورم خیره ماندم. کودکی من با جنگ گره خورد و داستان‌های جنگ را آنچنان که لمس کرده بودم، در بزرگسالی روایت کردم و می‌کنم.»

این کتاب حاصل 17 ساعت گفت‌وگو با ناخدا یکم تکاور سلیمان محبوبی است که بخشی از کودکی و جوانی خود و بخشی از خاطرات و زندگی‌اش را در دوران جنگ به ویژه زمانی که به نبرد در خرمشهر و آزادسازی آن اختصاص دارد پرداخته است.

مخاطب این کتاب نوجوانان هستند و از این رو نویسنده تلاش کرده است تا زشتی‌های جنگ بر نگاشته‌هایش غالب نشود تا دلزدگی پیش نیاید، ولی حرف همیشگی همه کسانی که جنگ را تجربه کرده اند آن است که این واقعه،‌ بدترین حادثه انسانی است.

این کتاب در 144 صفحه، به بهای 120 هزار ريال و در 1110 نسخه به کوشش سوره مهر منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha