دست‌های بخشنده حاج آقا محسن اراکی پس از 140 سال
کد خبر: 3700252
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

دست‌های بخشنده حاج آقا محسن اراکی پس از 140 سال

گروه اجتماعی- موقوفه حاج محسن اراکی با نیت کمک به سادات نیازمند شهرستان شازند همچنان بعد از گذشت 140 سال نمونه‌ای از کارکرد فرهنگ وقف در جامعه است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، 140سال از عمر حاج آقا محسن اراکی می‌گذرد اما هنوز سادات نیازمند شازند از موقوفات او بهره‌مند می‌شوند.
مهدی عسگری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شازند، در این باره گفت: 200خانواده سادات نیازمند شازندی که کمیته امداد یا بهزیستی معرفی کرده باشند مورد حمایت حاج آقا محسن اراکی پس از گذشت 140 سال هستند.
وی تصریح کرد: یکی از نیات حاج آقا محسن اراکی کمک به نیازمندان سادات شازندی است که سال 96 اجرای این نیت در قالب طرح دست‌های مهربانی به 200 خانواده انجام شد، برای این خانواده‌ها سبد کالا در نظر گرفته شد که به مدت 2روز به خانواده‌ها اعطا شد.
عسگری ادامه داد: وجود نیاتی همچون رفع نیاز سادات و اطلاع رسانی در این زمینه به تبلیغ فرهنگ وقف کمک می‌کند. این ظرفیت‌ها را باید قدر دانست و بی دلیل رها نکرد. تمام کارکنان اعزامی که کالاها را تقدیم می‌کنند در این زمینه نیز فعالیت دارند تا گامی برای گسترش این فرهنگ حسنه بین مردم باشد.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدحسین فریدونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۵ - ۰۸:۴۷
0
0
لوتی هاشم از عیاران اراکی در توصیف نحوه تملک روستاهای اراک توسط این فرد سروده است:
چناس و کرک گرفتی به زور خود محسن
بیا که نوبت موچان و آب باریک است
واقعا نظام اسلامی برای این نوع از موقوفات که از اصل مال غصب بوده اند باید فکر اساسی کند متاسفانه این درآمدها از کشاورزان که مالک اصلی اند گرفته می شود و جالب تر این که بخش قابل توجهی از آن وقف اولاد است
captcha