ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله مؤسسه سرای ذکر اردبیل
کد خبر: 3701442
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله مؤسسه سرای ذکر اردبیل

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ عملکرد یک‌ساله مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سرای ذکر اردبیل، طی گزارشی ارائه شد.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سرای ذکر اردبیل، فعالیت‌ها، طرح و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی متنوعی را در سال گذشته اجرا کرد که به برخی از آن‌ها در ادامه اشاره می‌شود.

مؤسسه قرآن و عترت سرای ذکر اردبیل علاوه بر برگزاری کلاس‌های فوق و برنامه داخل مؤسسه اقدام به برپایی محافل انس با قرآن کریم با شرکت معلمان قرآنی مؤسسه و آحاد مردم در سطح شهر اردبیل برگزار کرد.

برگزاری محافل انس با قرآن کریم در ده مدرسه دخترانه و پسرانه اردبیل با مشارکت اداره امور قرآنی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مسجد آقاکاظم اردبیل در دهه، برگزاری محفل انس با قرآن ویژه خردسالان قرآنی و تجلیل آن‌ها در امامزاده حلیمه خاتون، برپایی محفل انس قرآن ویژه نوجوانان در امامزاده صالح اردبیل در ماه رمضان، برگزاری محفل انس دو نوبت در ماه رمضان با همکاری هیئت ثقلین اردبیل از جمله این برنامه‌ها است.

 مؤسسه سرای ذکر اردبیل

همچنین این مرکز برای نخستین بار نرم افزار قرآنی سوره یاسین با تلاوت محمدعلی کریمی با معنی آذری را تولید کرد.

برپایی اردو‌های زیارتی و سیاحتی مانند اردوی متعلمین قرآنی دوره تربیت مربی از امامزاده حلیمه خاتون، اردوی متعلمین قرآنی ویژه نوجوانان (دختر و پسر) از امامزاده صالح اردبیل در ماه رمضان، اردوی فرهنگی نوجوان از اطاق مونیتورینگ نیروی انتظامی، بازدید از نمایشگاه کتاب استان، برپایی مراسم ترتیل‌خوانی در مصلی و ... از جمله برنامه‌های فرهنگی این مؤسسه است؛

بنابر این گزارش، مؤسسه قرآن و عترت علاوه بر اجرای برنامه‌های ذکر شده اقدام به برگزاری جشن‌های قرآنی در طول سال کرد که اهم آن‌ها جشن‌های پایان ترم کلاس‌ها، روز معلم، روز دختر، روز دختران با حجاب، برترین‌های مؤسسه، مقام آوران مؤسسه و ... است.

همچنین این مؤسسه، برنامه‌های دیگری مانند دیدار از امام جمعه اردبیل، مدیرکل‌های اداره تبلیغات، ارشاد اسلامی، شهردار اردبیل، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان شورای اسلامی شهر اردبیل، اوقاف و امور خیریه استان، کانون مساجد استان، کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورشی جوانان، آموزش و پرورش استان فرمانده نیروی انتظامی استان و دیگر رؤسای ادارات استان اجرا شد؛ بنابراین گزارش، مؤسسه در اردیبهشت سال ۹۶ از طرف اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل به‌عنوان مؤسسه برتر انتخاب شده و طی مراسمی در همایش تجلیل از برترین‌های قرآنی اردبیل از مدیر عامل مؤسسه لاله تجلیل به عمل آمد.

این مرکز علاوه بر برگزاری کلا‌س‌های عمومی و تخصصی قرآن اقدام به برگزاری کارگاه‌های یک روزه برای قرآن‌آموزان و دوستداران کرده است. کارگاه آموزشی حریم خصوصی در جهان فناورانه، کارگاه آموزشی فرهنگ ترافیک و آموزش علایم راهنمایی و رانندگی با مشارکت نیروی انتظامی استان، کارگاه آموزشی آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی، کارگاه آموزشی کودک و نوجوان تربیت دینی (پیامبر مهربانی)، کارگاه تخصصی طب سنتی برای والدین قرآنی با نام تغذیه سالم اساس زندگی در سال ۹۶ اجرا شد.

 مؤسسه سرای ذکر اردبیل
در این راستا، تفاهم نامه‌هایی نیز در سال96 بین مؤسسه و ادارات دولتی صورت گرفت که به برخی از آنها اشاره می‌شود.

امضای تفاهم‌نامه با اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل جهت برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربیان حفظ قرآن کریم، امضای تفاهم‌نامه بین حوزه علیمه اردبیل و مؤسسه جهت برگزاری محافل انس باقرآن کریم و ساخت کلیپ‌های تربیتی توسط واحد سمعی و بصری موسسه، امضای تفاهم‌نامه با اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل و مؤسسه جهت ساخت دومین نرم‌افزار قرآنی با نام (30 جزء سی قاری اردبیلی) از جمله آنها است.

از دیگر مواردی که می‌توان به آن تاکید کرد، امضای تفاهم‌نامه بین اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل جهت ساختن کلیب‌های تصویری تربیتی و موضوع وقف جهت بارگذاری و شبکه‌های مجازی، امضای تفاهم‌نامه بین اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل و مؤسسه جهت برگزاری دوره تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی قرآن‌کریم و امضای تفاهم‌نامه با اداره کل آموزش و پرورش جهت برگزاری محافل قرآنی در مدارس دهه فجر در سال 96 است.

 مؤسسه سرای ذکر اردبیل
در ادامه این گزارش به آمار کلاس‌ها و تعداد شرکت‌کننده در کلاس‌های سال 96 اشاره می‌شود. آموزش روخوانی قرآن در 8 کلاس، آموزش روان‌خوانی قرآن در 7 کلاس، آموزش فصیح‌خوانی در4 کلاس، آموزش تجوید در 5 کلاس، آموزش صوت لحن در4 کلاس، کلاس‌های تخصصی برگزاری دوره تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی قرآن، برگزاری دوره تخصصی ترتیل‌خوانی، برگزاری دوره تخصصی حفظ قرآن کریم از جمله این موارد است.

همچنین تعداد شرکت کننده‌ها در کلاس‌های عمومی و تخصصی شامل 638 نفر بوده که عمده آنها نوجوانان و خردسالان تشکیل داد. در کنار این برنامه‌ها کلاس‌های فوق برنامه اعم از نقاشی، زبان، عربی برای قرآن‌آموزان مؤسسه در تابستان و پاییز اجرا شد.


انتهای پیام

captcha