حمایت از کالای ایرانی به امنیت اقتصادی و رفاه اجتماعی منجر می‎شود/ تشریح اقتصاد درون‎زا از منظر قرآن
کد خبر: 3701533
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
کنعانی‌مقدم:

حمایت از کالای ایرانی به امنیت اقتصادی و رفاه اجتماعی منجر می‎شود/ تشریح اقتصاد درون‎زا از منظر قرآن

گروه سیاسی ــ دبیرکل حزب سبز و کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: با مصرف محصول داخلی و حمایت از کالای ایرانی، اشتغال و تولید تقویت شده و وابستگی اقتصادی کاهش می‌یابد که نهایتا به امنیت اقتصادی و رفاه اجتماعی منجر می‎شود.

کنعانی مقدم:

حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز و کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به انتخاب شعار سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب و تأکید بر حمایت از کالای ایرانی، تصریح کرد: چند سالی است که رهبر معظم انقلاب با اعلام شعار سال یک ریل‎گذاری در مسائل اقتصادی انجام می‎دهند که در راستای اقتصاد مقاومتی و تقویت بنیه اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به آیه «وَاعِدُّوا لَهُمْ مَااسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّاللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ» افزود: یکی از ابعاد قدرتمندشدن، قدرت اقتصادی است؛ بدین معنا که اگر بتوانیم قدرت اقتصادی داشته باشیم و وابستگی خود را به غرب و دشمنان کم کنیم، در مسیر تقویت قدرت اقتصادی قدم برداشته‎ایم.

این کارشناس مسائل سیاسی، اقتصاد درون‎زا و برون‎نگر را یکی از مبانی اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: درون‎زایی اقتصادی یعنی پتانسیل‎های اقتصادی کشور در بخش‎های کار، تولید و توسعه را با اتکای به محصولات داخلی رشد دهیم.

کنعانی‎مقدم با بیان اینکه با حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی، هم به اشتغال و تولید کمک می شود وهم وابستگی به اقتصاد دیگران کاهش می‎یابد، اظهار کرد: نتیجه این کار و تحقق اقتصاد مقاومتی، امنیت اقتصادی  و رفاه اجتماعی است.

وی در پایان با اشاره به تأکیدات قرآن بر ضرورت عدم وابستگی اقتصادی به کفار، اظهار کرد: نباید روابط اقتصادی خود با غرب را طوری شکل دهیم که به تسلط آنها منجر شود؛ توصیه قرآن است که نباید اجازه تسلط فرهنگی، اقتصادی و نظامی به دشمان بدهیم.

captcha